رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: بازار خرید طلا بسیار کم رونق و در رکود کامل به‌سر برده و در مقابل بازار فروش همچنان گرم است و با وضعیت فعلی نمی‌شود پیش‌بینی نسبت به رونق بازار طلا داشت.
کد خبر: ۶۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 22 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی باقر معبودی‌ن‍ژاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تداوم رکود در بازار طلا اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد با اتمام ماه مبارک رمضان، بازار طلا و جواهر رونق گیرد، متاسفانه همچنان سایه رکود بر بازار طلا سنگینی می‌کند.

وی افزود: بازار خرید طلا بسیار کم رونق و در رکود کامل به‌سر برده و در مقابل بازار فروش همچنان گرم است و با وضعیت فعلی نمی‌شود پیش‌بینی نسبت به رونق بازار طلا داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی یکی از عوامل مهم در رکود بازار طلا است، یادآور شد: با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس مبنی بر کاهش 50 درصدی مالیات بر ارزش افزوده ارائه شده که امیدواریم مجلس با تصویب آن موافقت کند.

معبودی‌ن‍ژاد خاطرنشان کرد: اگر مالیات بر ارزش افزوده طلا 50 درصد کاهش یابد و به 4.5 درصد برسد به طور حتم بازار طلا رونق چشمگیری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای تأثیر بر بازار جهانی طلا دارد، ادامه داد: از روز پنجشنبه و پس از توافق هر اونس طلای جهانی 40 دلار کاهش یافت که البته این کاهش جهانی قیمت در بازار داخلی اثرگذار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: در حال حاضر یک هزار و 400 فروشنده طلا و جواهر در سطح شهر وجود دارد و در حوزه بازرسی‌ها و تخلفات طلافروشی‌ها دو هیئت حل اختلاف و شکایات تعریف شده که عموم تخلفات و شکایات در قالب این هیئت‌ها حل و فصل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار