نخستين تجربه حضور تنيسور ملي‌پوش استان قم در بازي‌هاي آسيايي با حذف از گردونه رقابت‌ها و بدون كسب مدال به پايان رسيد.
کد خبر: ۶۴۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴ 25 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، برای نخستین‌بار در تمام ادوار بازی‌های آسیایی از سال 1951 تا 2018 از استان قم یک ورزشکار در رشته تنیس موفق به کسب مجوز حضور در این بازی‌ها به عنوان مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن شد، رویدادی که هر چهار سال یک بار در سطح و اندازه المپیک در آسیا برگزار می‌شود.

این در حالی است که از استان قم تا قبل از نخستین حضور تنیس در بازی‌های آسیایی، تنها ورزشکارانی از رشته‌های کاراته و دوومیدانی موفق به کسب سهمیه حضور در این رخداد مهم قاره کهن شده بودند و تنیس سومین رشته‌ای شد که ورزش قم را در بازی‌های آسیایی صاحب نماینده کرد.

نخستین ورزشکار تاریخ تنیس قم که توانست سهمیه بازی‌های آسیایی را در سال 2018 برای ورزش قم به ارمغان آورده و نام خود را در جمع اولین‌ها ثبت کند، امیرحسین بادی است که در ادامه موفقیت‌های خود برای شگفتی‌ در این رویداد بزرگ به جاکارتای اندونزی رفت.

در این دوره از رقابت‌ها امیرحسین بادی به همراه شاهین خالدان و محمدبهروز کارگران نمایندگان تیم مردان تنیس ایران بودند و امیرحسین بادی طبق قرعه، نخستین رقابت خود را باید برابر حریفی از قرقیزستان برگزار می‌کرد اما حریف در مقابل ملی‌پوش تنیس ایران حاضر نشد.

بادی که تجربه حضور در دوره متوالی مسابقات تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه را دارد، با تجربه حضور در این رویداد مهم نخستین مسابقه خود در بازی‌های آسیایی 2018 را برابر جیسون جونگ از کشور چین‌تایپه و رنکینگ 100 تنیس جهان برگزار کرد اما با باخت دو بر صفر به کار خود پایان داد تا از گردونه رقابت‌ها کنار برود.

شاهین خالدان دیگر نماینده ایران نیز با نتیجه دو بر صفر به واتانوکی از ژاپن باخت و به کار خود پایان داد، ضمن اینکه در بخش دوبل تنیسورهای ایران در بخش دو نفره بانوان با ترکیب صدف صادق‌وزیری و غزل پاک‌باطن به ویتنام باختند و مردان تنیسور نیز با نتیجه دو بر صفر مغلوب هنگ‌کنگ شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار