معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سامانه هوشمند مجوز‌های صنایع‌دستی به‌زودی فعال می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 22 August 2018
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سامانه هوشمند مجوز‌های صنایع‌دستی به‌زودی فعال می‌شود.
 
به گزارش کمیته اطلاع رسانی رویداد "2018"، پویا محمودیان در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی همدان گفت: سامانه هوشمند مجوز‌های صنایع دستی که به دلیل بروز مشکلات فنی از دسترس خارج شده است، به زودی فعال خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: از چندی پیش این سامانه دچار اختلال و نقص فنی شده بود که هم اکنون در حال رفع نواقص هستیم و امیدوارم به زودی امکان دسترسی صنعتگران همه استان‌های کشور به این سامانه فراهم شود.

وی افزود: سامانه هوشمند مجوز‌های صنایع دستی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر و ثبت اطلاعات کامل متقاضیان، کاهش هزینه‌ها، تکریم هنرمندان و افزایش رضایتمندی مراجعین راه‌اندازی شده است.

محمودیان بابیان اینکه امکان ثبت نام به صورت خود اظهاری از جمله مهمترین مزایای این سامانه به شمار می‌رود، گفت: سامانه هوشمند مجوز‌های صنایع دستی پس از فعال‌سازی در همه استان‌ها، شهر‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور قابل رویت خواهد بود.

همدان در حوزه گردشگری و صنایع دستی از جایگاه ویژه و بالقوه‌ای برخوردار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه استان همدان در حوزه گردشگری و صنایع دستی از جایگاه ویژه و بالقوه‌ای برخوردار است، گفت: خوشحالیم از اینکه هنرمندان از سایر تقاط استان و کشور وارد همدان شده و هنر خود را در نمایشگاه بین المللی استان همدان به نمایش گذاشته اند.

محمودرضا عراقی اظهار داشت: در حال حاضر با تمهیداتی که دولت اندیشیده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال شناساندن بخش‌های نرم افزاری است و افزایش گردشگران و مسافران در همدان نشان از جایگاه بالقوه‌ای است که این استان دارا است ...

وی عنوان کرد: آنچه برای استان همدان پیش‌بینی شده بر مدار وفاق برای توسعه همدان استوار است و قرار بر این شده توسعه صنعت گردشگری در اولویت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بیان داشت: همدان در کشور نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند و مشارکت استان‌ها در نمایشگاه بین المللی گواه بر جایگاه ویژه استان است.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی در بخش صنایع دستی بسیار قوی حاضر شده و امید است هرسال شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

همدان در حال بازی کردن یک نقش ملی است

عراقی در ادامه گفت: استان همدان در حال بازی کردن یک نقش ملی است و امید است با توجه به شعار‌هایی که می‌دهیم اقدام عملی ما همین فعالیت‌هایی باشد که در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان نیز گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار در استان همدان در رشته صنایع دستی در ۲۳ هزار کارگاه به فعالیت می‌پردازند.

علی مالمیر در ادامه افزود: فعالیت‌های موجود نشان دهنده نقش آفرینی هنرمندان در صنایع دستی و کسب و کار در استان همدان است.

وی در خصوص صادرات صنایع دستی گفت: استان همدان یکی از مهم‌ترین استان‌های صادر کننده سفال و صنایع دستی در کشور است.

صنایع دستی ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان افزود: صادارت صنایع دستی به عنوان کالای بومی و ایرانی برگرفته از نسل این سرزمین است و ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم دارد.

مالمیر گفت: حوزه صنایع دستی و سفال یکی از حوزه‌های درخشان در سال حمایت از کالای ایرانی بوده است و خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در خصوص ظرفیت‌های استان همدان گفت: استان همدان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه‌های چرم، منبت و سنگ‌های قیمتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در خصوص ماندگاری گردشگران در استان همدان گفت: این نمایشگاه ۱۵۰ غرفه را در خود جای داده است و از همه استان‌ها شاهد حضور هنرمندان بسیاری هستیم که از کشور‌هایی همچون چین، ترکمنستان و عمان در این نمایشگاه حضور بهم رسانده اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در حوزه صنایع دستی تولیدات هنری استان همدان و ظرفیت داشته‌های بومی به خوبی در عرصه ملی و بین المللی معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار