شهردار اردکان:
شهردار اردکان با اشاره به اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب در این شهر، گفت: 80 درصد از آب مصرفی در فضای سبز شهر اردکان از چاه تأمین می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 11 August 2018

 احمد کمالی در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای ضمن تبریک روز خبرنگار از تلاش فعالان در حوزه رسانه و خبر تشکر و قدردانی کرد.

وی در مورد اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر گفت: با احیای سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری کارهای عمرانی توسط این سازمان انجام می‌شود. کارون سرای سلطان در ۶۳ واحد تجاری اجرا خواهد شد. فاز دوم پارکینگ مصلا آغازشده است و در حال اجرای سقف است که به‌زودی کوچه جنب مصلا نیز بازگشایی خواهد شد.

شهردار اردکان افزود: اتمام زیرسازی و آسفالت خیابان کوثر، روکش آسفالت بلوار آیت‌الله خاتمی (ره)، پیاده‌روسازی‌های سطح شهر، کف سازی معابر بافت قدیم و شریف‌آباد و بدنه سازی آن ازجمله فعالیت‌های عمرانی در شهر است. همچنین ضمن انجام فعالیت‌های مختلف عمرانی و فرهنگی در سطح شهر، تاکنون بیش از ۶۲ میلیارد ریال از بدهی‌های قبلی پرداخت‌شده است.

وی در خصوص توسعه گردشگری گفت: شهرداری متولی گردشگری نیست بلکه متولی آماده‌سازی شرایط گردشگری است. در بودجه سال ۹۷ اعتبار خوبی در این زمینه در نظر گرفته‌شده است. بهسازی، بدنه سازی و کف سازی معابر بافت تاریخی از وظایف شهرداری است و هم‌اکنون پروژه‌های مختلفی در دست اجراست.

کمالی گفت: در سال جاری حدود ۱۷ هزار مترمربع کف سازی انجام‌شده است و این کار همچنان ادامه دارد که میراث فرهنگی نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته است. کار ساخت مقبره شهدای گمنام میدان امام خمینی (ره) بااعتباری که در نظر گرفته‌شده است و جذب کمک‌های خیری شروع‌شده است و امیدواریم که در دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد احداث پارک بانوان نیز اظهار داشت: برای اجرای این پروژه دونقطه در نظر گرفته‌شده بود که درنهایت مقرر گردید در خیابان دانشگاه با تملک زمین موردنظر توسط شهرداری عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز شود. در حال حاضر کار طراحی این پارک در حال انجام است.

شهردار اردکان اظهار داشت: عملیات زیرسازی و آسفالت بلوار آیت‌الله خاتمی (ره) تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید و روکش آسفالت برخی از معابر شهری به مناقصه گذاشته‌شده است و تا ده روز آینده عملیات اجرایی این طرح نیز آغاز می‌شود که برای آن‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه می‌شود. همچنین برای آسفالت جاده شهید خیرخواه، حدفاصل میدان امام حسین (علیه‌السلام) تا پارک کوهستان به طول ۷ کیلومتر حدود دو میلیارد تومان هزینه می‌شود که قیر آن از محل کمک‌های وزارت راه تأمین‌شده است.

وی در خصوص وضعیت معابر شهرک امام هادی (علیه‌السلام) گفت: آسفالت آن وظیفه ماست منتهی زمانی می‌توان آسفالت را انجام داد که حداقل ۸۰ درصد در این شهرک ساکن باشند که الآن حدود ۳۰ درصد سکونت دارند. اگر آسفالت شود برای نصب انشعابات مختلف دوباره تخریب صورت خواهد گرفت.

کمالی تصریح کرد: در راستای توسعه فضای سبز بیش از ۷ هزار اصله درخت، ۴ هزار اصله نهال شمشاد و بیش از ۲ هزار نهال گل اطلسی و مکزیکی در سطح شهر کاشته شده است. در ۱۱ محل از سطح شهر طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب اجراشده است. ۸۰ درصد از آب مصرفی در فضای سبز از آب چاه و قنات تأمین می‌شود که با توجه به اعتبارات دولتی در آینده نزدیک همه آب مصرفی در فضای سبز از آب چاه استفاده شود.

وی گفت: در چهارماهه ابتدای سال جاری بیش از ۸۴ میلیارد ریال توسط شهرداری از منابع مختلف وصول‌شده است که حدود ۶۰ درصد از مصوبه شورا را شامل می‌شود. از ۳۰ دستگاه مینی‌بوس جدید که قرار بود به ناوگان حمل‌ونقل شهری افزوده شود تعداد ۶ دستگاه آن هفته گذشته تحویل داده‌شده است و برای دریافت تعداد باقیمانده در حال پیگیری هستیم.

کمالی گفت: شهرداری به ساختمان‌هایی که نمای آن شیشه، کامپوزیت و سرامیک باشد پروانه پایان کار ساختمان نمی‌دهد. احداث ساختمان با سنگ نماهای رومی ممنوع شده است.

شهردار اردکان در پایان با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد در شهر گفت: وجود سگ‌های ولگرد یکی از مسائلی است که اکثر مناطق با آن مواجه هستند و باید از ورود سگ‌های مناطق دیگر به اینجا جلوگیری کنیم. در چهارماهه اول سال جاری بیش از ۲۰۰ قلاده از سگ‌های ولگرد زنده گیری شده است و با هماهنگی محیط‌زیست عقیم‌سازی انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار