معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد روز پنجشنبه از مهمان شهرهای انصار تفت و وحدت محمدآباد یزد بازدید و در گفت و گو با تعدادی از شهروندان خارجی این مهمان شهرها، مشکلات و مسائل آنها را بررسی کرد.
کد خبر: ۶۴۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 11 August 2018

سردار حسین ذوالفقاری و هیات همراه از بخش های مختلف این 2 مهمان شهر بازدید کرد.
همچنین رضا زارع زاده مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و محمد محامدی فرماندار تفت که در این بازدید حضور داشتند ، پاسخگوی مشکلات مطرح شده از سوی اتباع بیگانه ساکن در این مراکز بودند.
حضور در کارگاه آموزشی حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان از دیگر برنامه های معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در سفر به یزد بود.
هم اکنون از یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت استان 15 درصد در مناطق روستایی و 85 درصد در 21 شهر زندگی می کنند .
درباره تعداد اتباع خارجی ساکن در ایران، پیشتر معاون اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفته بود، هم اکنون یک میلیون و 350 هزار افغان در ایران حضور دارند و 500 هزار دانش آموز افغان شامل پناهنده و غیرپناهنده در مدارس ایران مشغول تحصیل هستند.
در استان یزد آمارهای غیررسمی از سکونت 100 هزار اتباع بیگانه در 10 شهرستان استان حکایت دارد که 20 درصد آنها در مهمان شهرها ساکن هستند.
بیشتر اتباع خارجی استان افغانستانی هستند که عمدتا در صنایع ساختمان سازی، تیرچه بلوک، موزاییک سازی، کشاورزی، دامداری و حناسایی فعالیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار