فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این‌که «ایران جزو 10 کشور برتر در ساخت ناوشکن است» گفت: بازیگر اصلی تصمیمات منطقه و فرامنطقه کشور جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۲ 21 February 2015

به گزارش ایسنا، منطقه فارس امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم یادواره شهدای غواص و نیروی دریایی شهرستان داراب، گفت: ما قبلا نمی‌توانستیم قطعات ناوها را هم تعمیر کنیم، اما امروز زیردریایی، ناو و ناوشکن پیشرفته می‌سازیم.

وی گفت: ما یک روزی فقط در مساحت حدودا 300 هزار کیلومتر مربعی خلیج فارس ‌دریانوردی می‌کردیم اما امروز به برکت انقلاب، خون شهدا و تلاش جوانان در محدوده 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع یعنی یک و نیم برابر کشور جمهوری اسلامی ایران، دریانوردی می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ناوهای ما در اقیانوس آرام، دریای مدیترانه، اقیانوس هند جنوبی دریانوردی می‌کند. دزدان دریایی در خلیج عدن که نیمی از تجارت جهان در آنجا در حال عبور و مرور است به دنبال این هستند که نفت و کالاهای صادراتی و وارداتی ما را مورد هجوم قرار دهند، آنها علی‌رغم استفاده از تجهیزات پیشرفته روز دنیا موفق نبوده‌اند. ما از سال 87 تا امروز موفق به عبور بیش از 2600 نفتکش و کشتی از این تنگه به مقاصدشان شده‌ایم.

وی با بیان این‌که «امروز جوانان این کشور در رو و زیر دریاهای ساحلی و دوردست امنیت را برقرار کرده‌اند و کشور ما امروز در بالاترین جایگاه قرار دارد» گفت: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا، مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم بزرگوار ایران اسلامی است و اینها را نباید فراموش کنیم.

سیاری در ادامه افزود: جایگاه هر کشوری در دنیا به توانمندی‌های آن کشور بر می‌گردد، امروز جایگاه نفوذ معنوی کشور ما در منطقه و جهان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. اصلا در آن زمان معنویتی وجود نداشت و بیشتر حاکمیت فساد بود.

وی اضافه کرد: قدرت یک کشور از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی تشکیل می‌شود. وضعیت سیاسی ایران در قبل از انقلاب چگونه بوده است، هیچ تصمیمی درون کشور گرفته نمی‌شد و حدود 300 هزار مستشار نظامی در ایران حضور داشتند.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها فقط عامل اجرای کارها بودند و هیچ حقی در تصمیم گیری‌ها نداشتند. آنها فکر می‌کردند ما قدرت تفکر و تصمیم گیری نداریم و فقط باید دستورات آنها را اجرا کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: از لحاظ اقتصادی نیز قبل از انقلاب استخراج نفت و گاز و معادن در اختیار دولتمردان طاغوت نبود، آمریکایی‌ها در مورد معادن مس و اورانیوم و اینکه چقدر گندم وارد کنیم یا نکنیم تصمیم می‌گرفتند.

وی در خصوص وضعیت فرهنگی قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: در همین استان فارس رژیم طاغوت جشن‌های 2500 ساله را راه انداخته بودند و مهمانان خارجی را در بهترین و لوکس‌ترین چادرهای دنیا می‌آوردند و خرج‌های آنچنانی می‌کردند، صبحانه و ناهار و شام اینها با هواپیما از فرانسه می‌آمد و هدفی جز ترویج برهنگی و تغییر فرهنگ ایرانی‌ها نداشتند.

وی ادامه داد: زنان و دختران ما را تحت عنوان دختر شایسته انتخاب می‌کردند و در آن طرف دنیا به عنوان یک محصول و کالا به غربی‌ها نشان می‌دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نظامی‌های ما قبل از انقلاب در کشورهای خارجی آموزش می‌دیدند، تجهیزات ما تماما در خارج تعمیر و نوسازی می‌شد و به عنوان یکی از حلقه‌های ناتو مواظب بودیم شوروی به منافع غرب آسیب نزند.

وی افزود: اصلا در دنیا جایگاهی نداشتیم و فقط می‌گفتند ایران کشور گل و بلبل است، یعنی کشوری که محل تفریحات ناسالم است. ننگ بود در کشوری که مردمانش به ارزش‌های دینی پایبند هستند این لقب را بدهند.

سیاری گفت: امروز تمامی تصمیمات در همه زمینه‌ها در داخل کشور گرفته می‌شود و هیچ خارجی حق دخالت در امور ایران را ندارد.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی و معنوی در کشورهای منطقه نفوذ دارد و این یعنی قدرت. امروز دیگر اجازه نمی‌دهیم حاکمیت برهنگی و فساد در ایران باشد هر چند تهاجم و شبیخون فرهنگی وجود دارد اما مردم ما مقاوم هستند.

وی گفت: امروز دختران ما به عنوان یک کالا در خارج معرفی نمی‌شوند، الگوی آنها زینب کبری (س) و حضرت فاطمه (س) است. امروز مادر شهید براهمی در داراب می‌گوید من فرزندم را در راه خدا دادم.

سیاری گفت: وظیفه همه ما مسئولین این است با توجه به در صحنه بودن مردم دست در دست هم دهیم و در خط ولایت حرکت کنیم تا قطعا شاهد پیروزی‌های بیشتر جمهوری اسلامی ایران باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار