رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته کارشناسی در شورای عالی معماری و شهرسازی درخصوص ساخت و ساز عشرت آباد تشکیل و بر اساس قوانین شهرسازی، میراث فرهنگی و قوانین مرتبط تعداد طبقات این سازه را تعیین و اعلام می کند.
کد خبر: ۶۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 20 July 2015
مهدی چمران در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که با حضور فرماندهان سپاه، مسوولان شهرداری و میراث فرهنگی برای بررسی موصوع ساخت و ساز در میدان سپاه تشکیل شد افزود: بر اساس پیشنهادی مقرر شده بود که کمیته ای کارشناسی در شورای عالی معماری و شهرسازی برای بررسی این موضوع تشکیل شود تا براساس کار کارشناسی و منطبق با قانون بتوانند تعداد طبقات این ساختمان را مشخص و اعلام کنند.

وی گفت: این کمیته بر اساس قوانین، موضوعات مرتبط با حریم درجه 2 ساختمان کلاه فرنگی، در نظر گرفتن مسائل شهرسازی و میراث فرهنگی، میزان طبقات ساخت و ساز در عشرت آباد را تنظیم و اعلام می کند تا کار بر این اساس اجرا شود. 

چمران ادامه داد: پس از تشکیل جلسه در شورای عالی معماری و شهرسازی، فرمانده سپاه دستور توقف و برچیدن طبقات اضافی را صادر کرد که هم اکنون این پروژه متوقف شده و امیدواریم از امروز عملیات برچیدن طبقات اضافی نیز آغاز شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تفاهم خوبی در حال شکل گیری است که امیدواریم به نتیجه مثبت رسیده و در نتیجه هم استفاده مناسبی از ساختمان انجام شود و هم از نظر شهرسازی و هم از نظر میراث فرهنگی آسیبی به منظر شهری نرسد.

بر اساس این گزارش جلسه امروز شورای شهر با حضور اعضای شورا، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و سردار محمدرضا یزدی معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قائم مقام وزیر دفاع و محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار