عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درگیری های لفظی میان مسئولان ایران و آمریکا گفت: این مسایل برای بیان جنگ گفته نمی شود بلکه برای گرفتن امتیازات بیشتر آمریکا از ایران است.
کد خبر: ۶۳۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 30 July 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شدت یافتن درگیری های لفظی میان مسئولان ایران و آمریکا به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما شاهد شروع یک نوع دیپلماسی با ادبیات خشونت آمیز از ناحیه مقامات آمریکا هستیم و آنها یک طرفه شرط و شروط هایی را برای ایران مشخص می کنند و ادبیات تهدیدآمیزی را علیه ما به کار می برند.

 

وی اظهار داشت: این نوع رفتار نشاندهنده این است که باید این وضعیت را در چهارچوب کلی مورد بررسی قرار داد یعنی چهارچوبی که هدف و برنامه های آمریکا را در آن مشخص کرد یعنی اینکه آنها چرا به این سمت و سو حرکت می کنند.

 

گودرزی با اشاره به اینکه طبیعی است دولت جدید آمریکا نسبت به برخی سیاست هایی که در دولت گذشته بوده است، انتقاد دارد، گفت: آمریکا بر این اساس سیاست های تندتری را نه تنها نسبت به ایران بلکه تمامی کشورها اعمال کرده است.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: واقعیت خروج آمریکا از برجام این بود که آنها احساس می کردند که برجام برایشان نفعی ندارد و باید از آن بیرون بروند و به همین دلیل نیز برخلاف تعهدی که انجام شده بود از برجام خارج شدند و رفتارهای خصمانه و تهدیدات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بردند.

 

وی گفت: قطعا شرایط برای اینکه جنگ لفظی میان ایران و آمریکا تبدیل به یک جنگ واقعی شود مهیا نیست چرا که جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان تنها قدرت بر شرایط تسلط دارد و به خوبی می تواند از منافع و امنیت خود نه تنها در منطقه بلکه در دنیا محافظت کند.

 

نماینده مردم ممسنی تاکید کرد: این مسایل برای بیان جنگ گفته نمی شود بلکه برای گرفتن امتیازات بیشتر آمریکا از ایران است آنها فکر می کنند در آینده مذاکره ای انجام خواهد شد که می تواند در آن مذاکرات منافع خود را پیگیری و امتیازات بیشتری را کسب کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار