ایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بکارگیری معلمان و اساتید بازنشسته هیچ منعی ندارد، گفت: تدریس توسط اساتید منعی ندارد اما نمی‌توانند کرسی دانشگاه را اشغال کنند.
کد خبر: ۶۳۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 29 July 2018


تابناک فارس به  نقل از خانه ملت:مسعود رضایی با بیان اینکه بکارگیری معلمان و اساتید بازنشسته برای تدریس هیچ منعی ندارد، گفت: بکارگیری معلمان و اساتید بازنشسته به صورت حق‌التدریسی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امر آموزش در تمامی کشورها خارج از امور اجرایی است، افزود: به عنوان مثال فردی که وزیر است می‌تواند به صورت حق‌التدریسی تدریس داشته باشد زیرا آموزش خارج از وظیفه و حیطه کاری است.

وی با یادآوری کمبود 300 هزار معلم در مهر سال جاری، گفت: در نظام آموزشی کشور با چالش و بحران نیروی انسانی و کمبود معلم روبرو هستیم و در شرایط فعلی یکی از راهکارهای جبران کمبود معلم استفاده از معلمان بازنشسته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بکارگیری بازنشستگان در منصب‌های شغلی به صورت تمام وقت و مستمر ممنوع شده و بکارگیری آنها به عنوان مشاور و در مشاغل پاره وقت هیچ منعی ندارد.

رضایی افزود: تدریس، کاری ساعتی و موقتی است و مجلس با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان به دنبال جلوگیری از اشغال مشاغل کشور توسط مقامات بود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بکارگیری معلمان بازنشسته به صورت پاره وقت بوده؛ کار آنها مستمر نیست و در زمان تعطیلی هیچ حقوقی نمی‌گیرند و تنها در ازای ساعت‌های تدریس حقوق می‌گیرند البته نمی توانند کرسی استادی را در دانشگاه‌ها اشغال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار