مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: از زمان آغاز برداشت گندم در رزن تا به امروز ۶۵ درصد از گندم این شهرستان برداشت شده است.
کد خبر: ۶۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 29 July 2018
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: از زمان آغاز برداشت گندم در رزن تا به امروز ۶۵ درصد از گندم این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش فارس، محمود فتحی در رزن با بیان اینکه روند برداشت گندم در شهرستان رزن از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا یک ماه ادامه خواهد داشت، از پیش‌بینی ایجاد ۱۴ مرکز خرید گندم توسط تعاون روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: این مراکز ۲۴ ساعته فعال هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن مقام نخست استان را در تولید گندم دارد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان رزن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن از برداشت ۶۵ درصد از گندم شهرستان رزن تا به امروز خبر داد و افزود: با توجه به سطح زیر کشت و همچنین پهناور بودن شهرستان روند برداشت گندم تا ۱۴ روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی از خرید بیش از ۱۱۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا به امروز توسط تعاون روستایی و سیلوی گندم شهرستان خبر داد و گفت: از این میزان ۱۰۰ هزار تن توسط تعاون روستایی و ۱۰ هزار تن توسط سیلو خریداری شده است.

فتحی با اشاره به سطح زیر کشت گندم در شهرستان رزن اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۷۴ هزار هکتار گندم دیم و بیش از ۱۰ هزار هکتار گندم آبی در سطح شهرستان کشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال به علت افزایش نزولات آسمانی به ویژه در فصل بهار افزایش تولید گندم را خواهیم داشت گفت: مبارزه به موقع با آفت سن گندم، همت کشاورزان و سخاوت آسمان دست به دست هم دادند تا امسال محصول با کیفتی در شهرستان رزن تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه میانگین برداشت گندم در کشت دیم از دو تا ۲.۵ تن و میانگین برداشت گندم آبی تا پنج تن نیز می‌رسد گفت: شهرستان رزن در تولید گندم مقام نخست استان را دارد.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ کمباین بومی و غیر بومی کار برداشت گندم را انجام می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار