سرپرست شرکت آب منطقه‌ای ایلام:
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد ایلام مشکلی برای تامین آب شرب ندارد.
کد خبر: ۶۳۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 29 July 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ علی پوراحمد اظهار داشت: به طور کلی منابع تامین آب در استان ایلام شامل دو بخش سطحی و زیرزمینی است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: در شهر ایلام آب شرب بخشی از شهر از منابع سطحی تامین می‌شود و در بیشتر مناطق استان ایلام از منابع آب زیرزمینی مانند چشمه و چاه تامین آب می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با بارش‌های نرمالی که در سال جاری شاهد آن بودیم وضعیت آب سد ایلام که تامین کننده بخش اعظم آب شرب شهر ایلام است از حیث کمی و کیفی در وضعیت خوبی قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: البته وضعیت آب‌های زیر زمینی که تحت تاثیر خشکسالی مکرر کاهش چشمگیری داشته با یک یا چند سال تر سالی به وضعیت مطلوب باز نمی‌گردد.

پوراحمد تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای ایلام برای جلوگیری و کمبود و در نهایت قطعی آب شرب اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: قرق کمی و کیفی محدوده چاه‌های تامین کننده آب شرب به شعاع دو هزار متر در دستور کار قرار گرفته به طوری که آب چاه‌ها را قرق کرده تا چاه کشاورزی که در محدوده وجود دارد آب اضافه برداشت نکند تا تاثیر منفی بر چاه‌های آب شرب داشته باشد.

وی ادامه داد: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز و آب‌های زیر زمینی به عنوان یک اولویت دیگر پیگیری می‌شود و مجوزهای لازم برای حفر چاه جدید به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی صادر شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: با اقدامات انجام شده و صرفه‌جویی مشترکین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مشکلی از حیث تامین آب شرب نداریم.

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار