مدیر کل تعزیرات تهران: قرار بود مسئولان سامانه ای براي تعیین اجاره بهای مسکن تدوین کنند.
کد خبر: ۶۳۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 21 July 2018
محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با صداوسیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعزیرات چه محدودیتی دارد که نمی تواند در موضوع اجاره بها و گرانی آن به ویژه در دو سه ماه اخیر ورود کند؟ گفت: قرار بود مسئولان سامانه ای درخصوص تعیین اجاره بهای مسکن در مناطق مختلف تهران تدوین کنند و تا زمانی که این سامانه و ساز و کار وجود نداشته باشد در بحث اجاره بها نمی توانیم ورود کنیم.
وي تاکيد کرد: در بحث اجاره بها و مسکن اکنون ما امکان ورود نداریم زیرا بنا این بود که سامانه و ساز و کاری برای تعیین اجاره بهای مسکن دیده شود.
اسفناني گفت: طبیعتاً در کلانشهری مانند تهران اجاره واحد آپارتمانی صد متری در مناطق مختلف تهران تفاوت دارد لذا باید ساز و کاری تعیین شود که مبنایی برای برخورد وجود داشته باشد و تا زمانی که مبنا وجود نداشته باشد نمی توان بابت اضافه دریافت ها ورود کرد.
 
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در برگزاری گشت های مشترک تعزیرات محدودیتی ایجاد شده است؟ افزود: گشت های تعزیرات با قوت ادامه دارد و هر از چندگاهی برخی موضوعات حادتر می شود که ورود ما نیز افزایش می یابد اما گشت ها با قدرت مانند گذشته در حال برگزاری است و امیدواریم مردم آثار آن را احساس کنند.
اسفنانی از مردم خواست هرگونه شکایتی بابت گرانفروشی و دیگر تخلفات دارند با شماره 124 صنعت، معدن، تجارت و سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان تعزیرات درخصوص تخلفات مرتبط با تجهیزات پزشکی و تخلفات بیمارستانی چه عملکردی داشته است؟ گفت: قانون در بحث تخلفات بهداشتی و درمانی انواع مختلفی از تخلفات را بیان کرده است که بخشی از این تخلفات به تعرفه پزشکان در مطب ها و بیمارستان ها برمی گردد که مبالغ دریافتی بیش از این تعرفه ها غیر قانونی است و اگر کسی شکایت کند قطعاً رسیدگی می شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: در بخش ارائه خدمات در بیمارستان ها نیز تخلفاتی صورت می گیرد که این تخلفات در کمیسیون ویژه در تعزیرات بررسی می شود و اگر تخلف، احراز شود قطعاً رسیدگی خواهد شد.

اسفنانی گفت: برخی بیمارستان ها نیز از باب درمان و دارویی که برای بیمار استفاده می کنند یا عمل های جراحی که انجام می دهند ، اضافه دریافت دارند که در این موارد هم به محض دریافت شکایت ورود می کنیم.
 
 
وی درخصوص تجهیزات پزشکی و تخلفات مرتبط با آن نیز افزود: در این بخش ورود جدی تر کردیم و چندی پیش شعبه ای از تعزیرات در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت مستقر شد و اگر شعب دیگری هم نیاز باشد، آمادگی افزایش آن را داریم.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بحث تخلفات مرتبط با تجهیزات پزشکی برای ما بسیار مهم است چرا که این تخلفات هم درخصوص تجهیزات پزشکی و هم دندانپزشکی است که گرانفروشی، تقلب و قاچاق از عمده تخلفات مرتبط با این تجهیزات محسوب می شود.

اسفنانی افزود: در برخی بیمارستان ها شاهدیم که بیماران را مجبور می کنند از نشان خاصی از تجهیزات پزشکی استفاده کنند و در برخی از تجهیزات که در داخل بدن نصب می شود ، مشاهده کرده ایم که کالایی با نشانی خاص خریداری شده است اما آنچه در اتاق عمل روی بدن بیمار نصب می شود ، نشان دیگری است که از مصادیق تقلب محسوب می شود.
وی گفت: هم اکنون بیش از 270 هزار قلم کالای پزشکی داریم که 500 قلم از این اقلام جزو وسایل پزشکی است که مستقیم در بیمارستان ها و دندانپزشکی ها استفاده می شود.
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: حدود 2 هزار و 200 شرکت داخلی و 6 هزار و 100 شرکت خارجی درخصوص تجهیزات پزشکی، واردات، تولید و فروش آن در کشور فعالیت دارند که رسیدگی به امور این شرکت ها کار بسیار سنگینی است اما تعزیرات در این بخش اگر تخلفی مشاهده کند، رسیدگی خواهد کرد.
اسفنانی گفت: اخیراً در همین زمینه جلسه ای با مسئولان مربوطه داشتیم و مقرر شد شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی صرفاً کالاها را به فروشندگانی بدهند که مجوز فروش از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشند و بر این اساس هر مجموعه ای چه داخلی و چه وارداتی اجازه فروش تجهیزات پزشکی را نخواهند داشت.

وی افزود: این تصمیم موجب کاهش بروز تخلفات می شود و امیدواریم شرایطی ایجاد شود که در این بخش کمتر از این شاهد نابسامانی باشیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار