کد خبر: ۶۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 16 July 2015
پارک شاهد و باران و چندین پروژه عمرانی در منطقه ۴ شهرداری کرج افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه ساکنان فاز ۴ مهرشهر کرج با حضور شهردار کرج، مدیر منطقه ۴، سه نفر از اعضای شورای شهرکرج و همچنین جمعی از مسئولان مدریت شهری، افتتاح همزمان پارک شاهد و چند پروژه عمرانی دیگر در مهرشهر را جشن گرفتند.
این مراسم در پارک شاهد برگزار شد علی ترکاشوند شهردار کرج اظهار کرد: امید است توافق و دستاوردهای هسته ای نوید بخش اتفاقات خوب اقتصادی در کشور باشد.
ترکاشوند در ادامه افزود: در بودجه سال ۹۴ بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی لحاظ شده است، به همین منظور امروز شاهد افتتاح چند پارک در منطقه ۴ شهرداری کرج هستیم.
شهردار کرج در ادامه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور افزود: شهرداری کرج با همت شورای شهر اقدامات فرهنگی و ورزشی بسیاری را به ثمر رسانده است، یکی از این اقدامات افزایش سرانه های ورزشی در هر منطقه است.
وی به ایجاد سالن های چند منظوره در مناطق ۱۲ گانه شهرداری و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این سالن ها کارکرد فرهنگی، ورزشی داشته و در مواقع بحرانی نیز کارکرد مقابله با شرایط بحرانی را دارند.

افتتاح پروژه مهرویلا گره ترافیکی در مناطق مهرشهر را باز کرد
ترکاشوند با توضیح اینکه قرار است تا پایان شهریور ماه فاز اول پروژه تقاطع غیرهمسطح حصارک افتتاح شود، ادامه داد: تقاطع غیر همسطح میدان امام خمینی نیز تا آخر تابستان به بهره برداری می شود. مناقصه بزرگراه شمالی نیز با حجم ریالی بیش از یک هزار میلیارد تومان تا یک ما دیگر افتتاح خواهد شد.
شهردار کرج از افتتاح تقاطع غیر همسطح میانجاده با همت شهرداری و شورای شهر در پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: مدیریت شهری کرج تصمیم به استقاده از خط اعتباری یا وام گرفته است تا بتواند از این راه اعتبار پروژه های عمرانی بزرگ را تامین کرده و به  بهره چندین برابری دست یابد.
شهردار کرج در ادامه با اشاره به کاربرد خط اعتباری در پروژه زیرگذر شهدای دانش آموز گفت: این پروژه از آغاز آن در سال ۸۸ تا ۹۲، ۱۵ درصد پیشرفت داشت، اما با شیوه به کارگیری خطوط اعتیاری یا وام ۸ ماه زودتر از موعد مقرر قرارداد، به اتمام رسید.

ترکاشوند در ادامه به اقدامات عمرانی مناسب و پروژه های بزرگی که توسط شورای چهارم کرج انجام شده است، اشاره کرد و گفت: در این دوره تکلیف اراضی وسیعی که گاهی شهر را به چالش می کشید مشخص شد.
شهردار کرج گفت: پروژه مهرویلا یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی است که با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد که نقش موثری در کاهش گره بزرگ ترافیکی مناطق مهرشهر و مهرویلا دارد.
پیشرفت ۳۰ درصدی ساختمان اداری شهرداری منطقه ۹
در ادامه رضا فیض شهردار منطقه ۴ کرج، نیز در خصوص پروژه های عمرانی این منطقه گفت: در پارک شاهد که هفت هزار و ۹۰۰ مترمربع مساحت دارد، بالغ بر ۴۰۰ ملیلون تومان هزینه شده است در این پارک به جز حفظ درختان قدیم در پارک، تعویض کف پوش ها، ایجاد جدول گذاری ها و مبلمان و همچنین نصب پایه چراغ ها، صندلیها و آلاچیق ها انجام شده است.

وی در ادامه از افتتاح همزمان پارک باران در سه راه  بلوار شهرداری مهرشهر و حاشیه بلوار ارم اشاره کرد و افزود: این پروژه با مساحت بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع و هزینه ۵۰۰ میلیون تومان احداث شده است.
وی در ادامه با ارائه گزارش عملکرد ۳ ماهه شهرداری منطقه ۴ و انجام کارهای عمرانی توسط این شهرداری در نقاط کم برخوردار منطقه گفت: در کوی فرهنگ  از ابتدای سال یکهزار و ۵۰۰ متر جدول گذاری و هفت هزار و ۵۶۸ متر روکش آسفالت با هزینه بالغ بر ۴۱۳ میلیون تومان انجام شده است.
وی همچنین به انجام عملیات بهسازی معابر شهرک سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: در این شهرک یکهزار و ۱۴۸ متر جدول گذاری و ۴ هزار متر تراش و روکش آسفالت با هزینه بالغ بر ۳۹۰ میلیون تومان انجام شده است. بهسازی برخی معابر آق تپه و جدول گذاری خیابان های فاز ۴ مهرشهر نیز از ابتدای سال جدید نیز انجام شده است.

شهردار منطقه ۴ از احداث چاه های جذبی در فاز یک و دو مهرشهر خبر داد و گفت: تسطیح زمین ایستگاه آتش نشانی برای فاز یک و دو و با هزینه ۷۰ ملیلیون تومان در حال اجرا است، ساختمان اداری جدید شهرداری نیز۳۰ درصد پیشرفت داشته است و در ایام دهه فجر آماده می شود.
بزرگترین جاده تندرستی استان البرز در شهرداری منطقه ۴ کرج احداث می شود
وی گفت: اقدامات تملکی ادامه بلوار دانش شرقی انجام شده و بعد از انتخاب پیمانکار کار اجرایی آن دنبال می شود، با این کار بار ترافیکی مسیر کمربندی که در دو فاز یک و ۲ مهرشهر می آید، کمتر می شود.
وی همچنین بیان کرد: کار بزرگ دیگر در مهرشهر آزادسازی حاشیه باغ سیب است، در این خصوص نرده گذاری ها سال گذشته انجام شده، امسال نیز کار جدول گذاری و احداث پیاده راه به طول یکهزار و ۸۰۰ متر، مسیر دوچرخه سواری آن پیگیری شده و بزرگ ترین جاده تندرستی استان است.

در ادامه این مراسم بهنام محمودی عضو شورای شهر نیز با اشاره به پروژه های آینده کرج بیان کرد: در جاده قزلحصار و برای حل مشکلات مردم آن منطقه، روشنایی مسیر و تعریض جاده قزلحصار توسط مدیریت شهری انجام خواهد شد. دو پارک در منطقه سهرابیه به مساحت یک هکتار و دیگری نیز در محله اختر آباد که پارک یا فضای تفریحی ورزشی ندارد، احداث خواهد شد.
عضو شورای شهر در پایان گفت: با تلاش و جدیت شورای سوم و چهارم، پل مکمل سوم خرداد افتتاح شد و توانست مشکل ترافیک ورودی اتوبان به مهرشهر حل شد، اکنون نیز بحث تملکات زیرگذری در انتهای ولیعصر (آق تپه) که با بودجه ۱۸ میلیارد تومانی ساخته شده  در حال اجرا است، این زیرگذر از زیر اتوبان عبور کرده و به حصارک می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار