پیروزی سپاهان در دیداری تدارکاتی، اعلام رده‌بندی جهانی فوتبال ساحلی و انتقال احتمالی رونالدو به یوونتوس از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.
کد خبر: ۶۲۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 04 July 2018

به گزارش تابناک : در روز 12 تیر‌ماه تیم فوتبال سپاهان در دیداری تدارکاتی برابر فولاد خوزستان پیروز شد؛ همچنین 4 بانوی کشتی‌گیر اصفهانی در انتخابی تیم ملی شرکت کرده و به اردوی آماده‌سازی راه پیدا کردند.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ سپاهان و فولاد خوزستان در دیداری دوستانه دیروز در کردان کرج از ساعت 18 و 30 دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند و این دیدار در نهایت با پیروزی 2 بر صفر سپاهان به پایان رسید؛ برای سپاهان سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی گلزنی کردند.

✅ اوشین ساهاکیان، ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی بسکتبال پس از دیدار امروز تیم ملی بسکتبال برابر قزاقستان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در تهران اعلام کرد که برای همیشه از تیم ملی خداحافظی می‌کند.

ساهاکیان که بیش از یک دهه به‌ عنوان ملی‌پوش حضور داشت، بعد از بازى امروز در سالن آزادى 4 گوشه زمین را بوسید و به شکلى غیرمنتظره خداحافظی‌اش را اعلام کرد.

✅ در دیدار نهایی مسابقات تنیس مناطق پنجگانه کشور که با حضور تنیس‌بازان استان‌های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری به مدت 3 روز در سالن زنده‌یاد مژگان هادی‌پور بروجن برگزار شد، نگین شیخ‌صراف از اصفهان مقابل هم استانی خود عسل حاج‌هادیان به برتری رسید و بر سکوی نخست ایستاد؛ عسل حاج هادیان دوم شد، مهری فرجی از استان مرکزی و مهشید کریم‌زاده از استان اصفهان هم به طور مشترک بر سکوی سوم ایستادند.

✅ در نخستین دوره رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان که به میزبانی خانه کشتی محمدبنا مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، فاطمه شیر‌کلاهی در وزن 50 کیلوگرم، معصومه حاتمی در 65، کوثر لفته‌زاده در 70 و مریم لطیفی در 75 کیلوگرم با غلبه بر حریفان خود جواز حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی را به دست آوردند.

نخستین اردوی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان از 14 تیر‌ماه با حضور 25 ورزشکار منتخب و هدایت آنا واسلینکو سرمربی اوکراینی در یزد برگزار می‌شود.

✅ بازیکنان تیم فوتبال ذوب‌آهن 2 روز پیش در تست ایفمارک شرکت کردند تا مربیان این تیم بیش از پیش در جریان وضع جسمانی آن‌ها قرار گیرند؛ تیم ذوب‌آهن برای برگزاری اردوی آماده‌سازی پس از آزمایش‌های ایفمارک عازم کرج می‌شود و در این اردو دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری برگزار می‌کند.

✅ در دیدار نهایی مسابقات هندبال نوجوانان کشور تیم فولاد مبارکه سپاهان موفق شد 28 بر22 سپیدان شهرکرد را شکست دهد و جایگاه اول را به خود اختصاص داد؛ در دیدار رده‌بندی نیز تیم خمینی‌شهر مقابل هم‌استانی خود تیم نجف‌آباد 32 بر19 پیروز شد و بر سکوی سوم ایستاد.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ از سوی فیفا آخرین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال ساحلی جهان (ماه ژوئن 2018) اعلام شد و تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان همچنان بر بام آسیا و در رده سوم جهان قرار دارد.

بر همین اساس تیم‌های ملی فوتبال ساحلی برزیل با 3813 امتیاز، پرتغال با 3344 امتیاز، ایران با 2626 امتیاز، روسیه با 2610 امتیاز و ایتالیا با 2212 امتیاز در رده‌های اول تا پنجم رده‌بندی جهانی ایستادند.

✅ در سومین و آخرین روز از رقابت‌های آزاد تنیس روی میز معلولین، نمایندگان کشورمان در بخش تیمی به  3 نشان  دست یافتند؛ پیش از این و در جریان رقابت‌های روز اول و دوم کاروان ایران به یک نشان طلا، یک نقره و دو برنز در بخش انفرادی دست یافته و با احتساب مدال های دیروز در مجموع با کسب یک طلا، 2 نقره و 4 برنز به کار خود پایان داد.

✅ در ادامه رقابت‌هاى انتخابى جام جهانى پریروز از ساعت 16 تیم ملى بسکتبال ایران در سالن آزادى از قزاقستان میزبانى کرد؛ این دیدار که آخرین بازى 2 تیم در مرحله اول انتخابى جام جهانى از گروه D بود، در نهایت با برترى قاطع شاگردان شاهین طبع به پایان رسید.

این مسابقه مثل دور رفت با برترى ایران همراه بود و این بار آسمان‌خراش‌هاى کشورمان با نتیجه 88 بر 56 به برترى دست یافتند.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه، امروز از ساعت 18 و 30 دقیقه به وقت ایران، تیم‌های سوئد و سوئیس در ورزشگاه سن پترزبورگ به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با پیروزی یک بر صفر سوئد به پایان رسید.

✅ ژاپن با گل ثانیه‌های پایانی مقابل بلژیک با نتیجه 3 بر 2 متحمل شکست شد و با جام جهانی وداع کرد؛ هواداران ژاپن بعد از پایان بازی به جمع‌آوری زباله‌ها مبادرت ورزیدند و در رختکن ‌هم بازیکنان با نظافت کامل محل را ترک کردند.

نکته جالب این که چشم‌بادامی‌ها با دست خطی به زبان روسی از نیروهای زحمت‌کش خدمات تشکر کردند.

✅ در روزهای اخیر اخبار در خصوص آینده رونالدو افزایش یافته است، یوونتوس بعد از پایان فینال لیگ قهرمانان برای جذب ستاره پرتغالی ابراز علاقه کرده و به نظر می‌رسد کهکشانی‌ها نیز مشکلی با جدایی او ندارند؛ به نظر می‌رسد فلورنتینو پرز هم راضی به جدایی رونالدو شده و علاقه‌ای به افزایش دستمزد او نمی‌بیند و به همین دلیل بند یک میلیارد یورویی او را به 100 میلیون یورو کاهش داده تا بیانکونری امکان جذب این ستاره پرتغالی را پیدا کند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار