کشور ایران سرزمین پهناوری است و هر گوشه از آن شرایط آب و هوایی مختلفی دارد. برخی از مناطق آن بیابانی و خشک، گروهی مرطوب و معتدل و بعضی کوهستانی هستند. وجود دو رشته کوه مرتفع البرز و زاگرس و قله های مرتفع آن در بسیاری از روزهای سال از برف پوشیده شده اند و همین امر موجب شده تا شرایط عالی برای علاقه مندان به ورزش پر هیجان اسکی ایجاد شود. پیست های اسکی ایران هر سال میزبان تعداد زیادی از علاقه مندان به ورزش اسکی هستند که از شهرهای مختلف برای تفریح به این منطقه می آیند.
کد خبر: ۶۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 01 July 2018


پیست اسکی توچال
تابناک فارس به نقل از الی گشت:منطقه توچال دارای سه پیست متفاوت می باشد. اولین پیست از ارتفاع ۳۸۵۰ متری آغاز شده و تا هتل که در ارتفاع ۳۵۵۰ قرار گرفته ادامه می یابد. در واقع طول پیست ۱۲۰۰ متر است. از امکانات این مجموعه می توان به تله سیژ و تله اسکی آن اشاره کرد البته برای رسیدن به تمامی پیست های مجموعه توچال می توانید از تله کابین توچال استفاده کنید. این پیست جزو اولین پیست های اسکی ایران است که با برف پوشیده می شود و از اواسط پاییز قابل استفاده می باشد. پیست های دیگر آن یکی در دامنه غربی به طول ۹۰۰ متر و دیگر پیست نوساز ایستگاه هفت به ایستگاه پنج به طول ۵۵۰۰ است که هنوز امکانات کافی در آن تعبیه نشده است.

 

توچال

توچال

 


پیست اسکی دربندسر
این مورد از پیست های اسکی ایران تنها پیست کشور است که دارای دستگاه برف ساز می باشد و چندین بار میزبان رقابت‌ های لیگ بین ‌المللی اسکی بوده است. این مجموعه دارای تله سیژ، تله اسکی، تله کابین، رستوران و مدرسه اسکی می باشد.

پیست اسکی آبعلی
آبعلی قدیمی ترین در میان پیست های اسکی ایران است و در استان تهران قرار دارد. این مجموعه دارای پنج پیست اسکی است که تمامی آن ها مجهز به تله کابین و تله اسکی هستند. در این مجموعه امکانات دیگری از قبیل زمین تنیس، سوارکاری، پرش کایت، هتل، رستوران و کمک های پزشکی نیز وجود دارد.

پیست اسکی شمشک
پیست اسکی شمشک با شمال شرق شهر تهران ۵۷ کیلومتر فاصله دارد و جزو شهرستان شمیران به حساب می آید. ارتفاع آن از ۳۰۵۰ متری ال ۲۵۵۰ متری تغییر می کند. این مورد از پیست های اسکی ایران بین المللی است دارای تله سیژ، تله اسکی و نور افکن است. نورافکن های زرد رنگ امکان اسکی کردن بعد از تاریک شدن هوا را ممکن ساخته است. از امکانات مجموعه می توان به دو هتل و چهار رستوران آن اشاره کرد. این پیست معمولا اوایل آذر ماه قابل استفاده شده و تا اواسط فروردین دارای برف می باشد.

 

دربندسر

دربندسر


پیست اسکی دیزین
دیزین را می توان مهم ترین پیست اسکی ایران و خاورمیانه دانست که در شهر کرج، استان البرز قرار دارد. در میان پیست های اسکی ایران اولین موردی که موفق شد به رسمیت شناخته شود و میزبان مسابقات بین المللی شود پیست اسکی دیزین بود. دیزین دارای ۲۳ پیست اسکی می باشد و امکاناتی چون انوع تله کابین، تله سیژ، تله اسکی و پیست چمن در آن تعبیه شده است. در دیزین ۷٫۵ کیلومتر مسیر اسکی وجود دارد که از ارتفاع ۳۶۰۰ متری تا ۲۶۵۰ متری تغییر می کند. دیزین با باز بودن از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت بیشترین زمان را در اختیار اسکی بازان قرار می دهد. در فصل تابستان نیز پیست اسکی دیزین بسیار هنک و دلپذیر است و امکان اسکی روی چمن در آن وجود دارد از دیگر تفریحات این مجموعه در فصل تابستان، دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان، کایت سواری و لذت بردن از طبیعت فوق العاده آن است.

دیزین

دیزین

  
پیست اسکی خور
در کنار سد کرج روستایی باستانی به نام خور وجود دارد که پیست اسکی خور در آن تاسیس شده است. این پیس در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد دارای دو مسیر ۱۸۵۰ و ۳۰۰ متری است. برای دسترسی به آن کافی است از جاده چالوس ۲۳ کیلومتر در جاده فرعی برانید. در این پیست تله اسکی نیز ساخته شده است.

پیست اسکی آلوارس
این مورد از پیست های اسکی ایران در دامنه ‌های مرتفع سبلان و در فاصله ۱۲ کیلو‌متری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار گرفته و از آنجایی که در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد در طول پاییز و زمستان پر از برف است و در حدود شش تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌می ‌گیرد. همچنین برای بالا رفتن از کوه نیز دارای امکاناتی نظیر بالابر و تله ‌سیژ است.

 

پیست اسکی

پیست اسکی


پیست اسکی پولادکف
این مجموعه عنوان دومین پیست اسکی بزرگ و بین ‌المللی ایران را از آن خود کرده است و در شهر سپیدان که ۸۵ کیلومتر با شهر شیراز فاصله دارد قرار گرفته است. پولادکف در چهار فصل از سال قابل استفاده است و ۲۸۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. از امکانات این مجموعه می ‌توان به تله‌ کابین، تله اسکی، رستوران، فست فود، کافی شاپ، مهمان ‌سرا، هتل، موتورهای برفی، ماشین ‌های کوهستان، چرخ ‌های هوشمند، قایق ‌های پدالی، اسب سواری، دوچرخه سواری، فروشگاه لوازم اسکی و آموزشگاه اسکی اشاره کرد.

پیست اسکی تاریک دره (الوند)
این مورد از پیست های اسکی ایران در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی گنج نامه شهر همدان در کنار دامنه های کو.ه الوند ساخته شده است. این مجموعه ۱۶۰۰ متر طول دارد. در این مجموعه دستگاه بالابر و تله سیژ قرار داده شده است و دارای پناهگاه و مهمانسرایی با زیربنای ۵۵۰ متر مربع، خوابگاه، رستوران، مدرسه اسکی و تاسیسات برق اضطراری است. در فصل تابستان که هوای شهر همدان بسیار دلپذیر است امکان اسکی روی چمن در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع مجهز به دستگاه تله اسکی وجود دارد.

پیست الوند

پیست الوند

 
پیست اسکی نسار
این مورد از پیست های اسکی ایران در شهر بیجار استان کردستان قرار دارد. این پیست دسترسی آسانی دارد و چشم انداز فوق العاده ای به شهر دارد. از ویژگی های آن قیمت پایین ورودی و دوره های آموزی آن است. از امکانات مجموعه می توان به تله سیژ، پیست چمن، پارکینگ، هتل و رستوران اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار