معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری یزد تأکید کرد
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به ضرورت انجام اقدامات سازمان یافته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت محلات و معتمدین این مناطق استفاده شود.
کد خبر: ۶۲۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 28 June 2018

محمدحسین رحیمی‌زاده در جمع مردم محله آبشاهی یزد، با اشاره به‌ضرورت تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، اظهار داشت: قوه قضاییه چند سالی است در بحث آسیب‌های اجتماعی ورود کرده و اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود آنچه در موضوع آسیب‌های اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد این است که قوه قضاییه به‌تنهایی نمی‌تواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی اثرگذاری قابل‌توجهی داشته باشد؛ چراکه به‌واسطه گستردگی این آسیب‌ها نیاز به تعامل همه مردم و مسئولین است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد ادامه داد: یکی از موضوعات حساس، موضوع خانواده است که متأسفانه طی سال‌های گذشته تاکنون دعاوی مربوط این نهاد مهم اجتماعی افزایش‌یافته و بنیان آن را به خطر انداخته است.

رحیمی‌زاده تأکید کرد: در راستای کاهش دعاوی خانوادگی در استان یزد، این دعاوی قبل از اینکه روند قضایی خود را طی کند فرآیند دخالت در این دعاوی از سوی علما و برخی تحصیل‌کردگان برای به صلح و سازش کشاندن آن‌ها انجام می‌شود که خوشبختانه تأثیر مطلوبی داشته و موجب کاهش ۲۰ درصدی ورود پرونده‌های مرتبط به این حوزه به دستگاه قضایی شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت محلات درزمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: اعتقادداریم درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی باید کار را به درون محلات کشانده و با استفاده از ظرفیت محلات و افراد تأثیرگذار این مناطق فعالیت‌های خود را درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: با محله محوری می‌توان با شناسایی دقیق آسیب‌ها و استفاده از ظرفیت خود این مناطق عملکرد بهتری داشت و برنامه‌های اصلاحی در جهت کاهش جرائم و آسیب‌ها را دنبال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: یکی از نکات موردتوجه در خصوص جرائم استان یزد، فراوانی بالای جرائم مربوط به ضرب‌وجرح عمدی و توهین است که فراوانی این جرائم زیبنده استان دارالعباده یزد نیست و باید با فرهنگ‌سازی نسبت به کاهش این جرائم در جامعه قدم برداشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد در پایان گفت: با استفاده از ظرفیت محلات و افراد تأثیرگذار این محلات می‌توان آسیب‌های اجتماعی و جرائم را در این مناطق ریشه‌کن کرد و جامعه‌ای سالم‌تر برای زندگی مردم فراهم کرد که در این زمینه نیازمند تعامل مردم هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار