سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: مرکز منطقه‌ای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور احصای نیازهای آن‌ها در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 26 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،معصومه خان‌احمدی با اشاره به اینکه مرکز منطقه‌ای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان تنها مرکز در این راستا در منطقه محسوب می‌شود اظهار داشت: این مرکز تا هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود و این مرکز نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان را احصا و برای رفع آن‌ها خدماتی تعریف می‌شود.

وی از راه‌اندازی مرکز تولید بازی و انیمیشن در پارمک علم و فناوری استان خبرداد و عنوان کرد: سازه این مرکز آماده شده اما با وجود مصوباتی در زمینه تجهیزات هنوز خریداری نشده است و در صورت فراهم شدن تجهیزات به زودی افتتاح می‌شود.

خان‌احمدی با بیان اینکه اکنون بیش از 400 واحد فناوری شامل شرکت، هسته و واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار دارند گفت: این شرکت‌ها و واحدها بیشتر در حوزه IT‌، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، عمران، صنایع شیمیایی و مکانیک هستند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون 54 شرکت دانش‌بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار دارند گفت: گرید این شرکت‌ها هر سال باید تمدید شود و به این منظور کارگزار ارزیابی در پارک علوم و فناوری استان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه 350 شرکت و هسته شامل 250 شرکت در پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کنند افزود: خدماتی همچون مشاوره در حوزه کسب و کار، فنی، اقتصادی و حقوقی، خدمات حسابداری و مالی، بازاریابی و تبلیغات، تأمین فضا و کمک برای حضور در نمایشگاه به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

خان‌احمدی با اشاره به اینکه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت بیان کرد: این شرکت‌ها نیز تحت تأثر مسائل بین‌المللی و مالی قرار می‌‌گیرند و این موضوع سبب کاهش صادرات در سال گذشته شد.

وی با بیان اینکه براساس آیین‌‌نامه حمایت از حضور شرکت‌‌ها در نمایشگاه‌های خارجی و تسهیلات و تشویق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده است و برنامه‌ریزی کلی با هماهنگی صندوق شکوفایی و نوآوری کشور در این راستان انجام شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار