بررسی تابناک گیلان از واکنش هنرمندان؛
بازيگر «آتش بس 2» بسيار کوتاه و مختصر از اينکه ايران و قدرت‌هاي جهاني به توافق رسيده‌اند، ابراز خوشحالي کرد. او خبر اين توافق را در صفحه شخصي خود در اينستاگرام به اشتراک گذاشت و در توضيح آن يک کلمه نوشت‌: تبريک حميد فرخ‌نژاد با انتشار متني در صفحه شخصي خود در اينستاگرام به توافق هسته‌اي واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 15 July 2015
به گزارش تابناک گیلان، مذاکرات ايران با کشورهاي 1+5 که از روزهاي گذشته در شبکه‌هاي اجتماعي موردتوجه کاربران قرارگرفته بود حالا فضاي شبکه‌هاي اجتماعي را به تسخير خود درآورده است. به هر شبکه‌اي که سر بزنيد با حجم زيادي از پست‌هايي مواجه مي‌شويد که درباره توافق ايران و کشورهاي 1+5 به اشتراک گذاشته‌شده‌اند.

البته دراين‌بين تفاوت‌هاي زيادي هم بين شبکه‌هاي مختلف اجتماعي وجود دارد. هرچقدر فضاي توئيتر خبري است و لحظه‌به‌لحظه اخبار مرتبط با اين رويداد در اين شبکه اجتماعي منتشر مي‌شود، در اينستاگرام بازار تبريک گفتن و انتشار عکس‌هايي از محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران داغ است.

در فيس‌بوک هم فضاي بينا بيني حاکم است و کاربران اين شبکه با عکس و متن به استقبال اين رويداد رفته‌اند. در اين ‌بين چهره‌هاي شناخته‌شده دنياي فرهنگ و هنر، سياست و فعاليت‌هاي اجتماعي هم بيکار ننشسته‌اند و به اين موج پيوسته‌اند. اين دسته بيشتر در اينستاگرام فعال هستند و با به اشتراک گذاشتن متن و عکس موفقيت تيم ايران در مذاکرات هسته‌اي را به هموطنانشان تبريک مي‌گويند. در اينستاگرام برتري با انتشار عکس‌هاي ظريف است، مردي که به گفته کاربران ايراني با هنر مذاکره توانسته توافقي تاريخي را براي ايراني‌ها به ارمغان بياورد. 

تصاويري از نقشه يا پرچم ايران با نوشته‌هايي در مورد توافق و تشکر از ظريف از ديگر عکس‌هايي هستند که در اين شبکه اجتماعي به اشتراک گذاشته مي‌شوند. در توئيتر اما خبرنگاران ايراني و خارجي مستقر در وين، لحظه‌به‌لحظه خبرهايي را از وين به اشتراک مي‌گذارند. اين خبرها با هشتگ‌هايي مثل IranTalksVienna، IranTalks، IranDeal منتشر مي‌شوند. توئيتر مانند روز گذشته نبض اخبار را در دست دارد و رسانه‌هاي رسمي را هم جاگذاشته است. 

مذاکرات_هسته‌اي، هسته‌اي، ظريف و‌... هم از ديگر هشتگ‌هايي هستند که با دنبال کردن‌ آن‌ها مي‌توان با موج توئيت‌هاي کاربران ايراني درباره توافق هسته‌اي همراه شد. قريحه طنز کاربران ايراني هم در اين فضا باعث خلق پست‌هايي شده که گاهي رويکرد اجتماعي دارند و گاهي رويکرد سياسي، مثل اين پست: «با برداشته شدن تحريم تسليحاتي تا چند سال ديگر مشکلات فدراسيون تيراندازي هم حل خواهد شد و ديگر لازم نيست تيراندازان با تفنگ‌هاي خالي تمرين کنند».

خبر داغ توافق هسته‌اي بسياري از هنرمندان کشورمان را به واکنش واداشت. بسياري از چهره‌هاي سرشناس در رسانه‌هاي اجتماعي نسبت به اين اتفاق مهم نظرات خود را ابراز کردند. مهراب قاسم‌خاني نويسنده طنز سينما و تلويزيون در اينستاگرام نوشت‌: «توافق کلا چيز خوبيه ، اصلا واژه خوبيه. دوست بودن با دنيا هم حس خوبي داره... و در آخر مرسي از آقاي ظريف که آدم ميتونه افتخار کنه که نماينده و معرف کشورش باشه».

رويا ميرعلمي بازيگر سريال «شمعدوني» با يک منتشر کردن شعري از حافظ در اينستاگرام نظر خود درباره اين خبر را نشان داد‌: «باده صافي شد و مرغان چمن مست شدند/موسم عاشقي و کار به بنياد آمد. بوي بهبود ز اوضاع جهان مي‌شنوم/ شادي آورد گل و باد صبا شاد آمد». نيلوفر خوش‌خلق بازيگر سينما با انتشار عکسي از محمد جواد ظريف در اينستاگرام، نوشت :«کاري به توافق ندارم. ولي در هر حال زحمات اين مرد و تيم مذاکره‌کننده قابل ستايشه. آرزوي موفقيت براي همه کساني که براي سربلندي مردم تلاش مي‌کنند».

نرگس محمدي بازيگر سريال «ستايش» زير تصوير پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي ايران، شادي خود را اينگونه بيان کرد:«خدايا شکرت، ممنون آقاي ظريف».

اشکان خطيبي بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون نيز همانند نرگس محمدي، تصويري از پرچم ايران را در اينستاگرام به اشتراک گذاشت و در توضيح آن نوشت‌: «زنده باد ايران، يه روز خوب اومد بالاخره». به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، در صفحه اينستاگرامي که مربوط به هواداران باران کوثري بازيگر سينما و تئاتر است، آمده: «هميشه براي من بيست و سه تير ماه با بقيه روزها فرق داشته ولي امسال فرق داشتنش متفاوت تر شده تبريک مي‌گم اين روز رو به تاريخ ايران. اميدوارم هميشه به خوبي از اين اتفاق ياد شه». بهرام رادان بازيگر سينما به سرانجام رسيدن مذاکرات هسته‌اي بين ايران و شش قدرت جهاني را تبريک گفت.

بازيگر «آتش بس 2» بسيار کوتاه و مختصر از اينکه ايران و قدرت‌هاي جهاني به توافق رسيده‌اند، ابراز خوشحالي کرد. او خبر اين توافق را در صفحه شخصي خود در اينستاگرام به اشتراک گذاشت و در توضيح آن يک کلمه نوشت‌: تبريک حميد فرخ‌نژاد با انتشار متني در صفحه شخصي خود در اينستاگرام به توافق هسته‌اي واکنش نشان داد.

اين بازيگر کشورمان که فيلم «ياسين» را روي پرده دارد با انتشار متن زير در صفحه شخصي خود در اينستاگرام به توافق هسته‌اي ايران واکنش نشان داد: «درود بر تعقل و خرد ورزي، سلام بر انسان‌هايي که زبان منطق و استلال را به جاي زبان زور و باروت به کار مي‌گيرند، سلام بر رهبراني که گزينه صلح را بر روي ميزهايشان دارند.پاينده باد ايران».

احسان خواجه‌اميري از خوانندگان پاپ در پي دست‌يابي ايران و گروه 1+5 به توافق هسته‌اي، اين موفقيت را در صفحه اينستاگرام تبريک گفت: «اميدوارم از امروز فقط خبرهاي خوب بشنويم، تبريک».

احسان کرمي: ادب مرد به ز دولت اوست تحرير شد...

طناز طباطبايي: توافق تاريخ‌ساز. ايران و قدرت‌هاي جهاني به توافق رسيدند.

حميد گودرزي: بعد از سيزده سال بالاخره تكليفمون تا حدودي روشن شد تبريك به همه.

رويا ميرعلمي: باده صافي شد و مرغان جهان مست شدند / موسم عاشقي و کار به بنياد آمد.

بوي بهبود ز اوضاع جهان مي‌شنوم / شادي آورد گل و باد صبا شاد آمد.

خشايار اعتمادي: لر و کرد، ديلمان، ترک، بلوچ، تبار بختياري و... تو را ايران‌زمين مقاوم در مسير باد، فقط در اوج مي‌خواهيم شبيه قله‌اي آزاد، با عرض تبريک به همه هم‌ميهنانم و خسته نباشيد به سپهسالار تيم هسته‌اي جناب آقاي دکتر ظريف و همه اعضاي محترم و زحمت‌کشان تيم هسته‌اي. به اميد روزهايي سرشار از کرامت، عزت، سلامت، طراوت و شادابي و ثروت براي ايران و ايرانيان.

گلاره عباسي: زنده‌باد ايران .... زنده‌باد گفت‌وگو.

شبنم مقدمي: زنده‌باد صلح و آرامش، زنده‌باد ايران... روزهاي بهتري منتظر ماست به اميد خدا.

برزو ارجمند: خسته نباشي مرد کبير.

رضا يزداني: ايران سرفراز... تبريک.

رويا تيموريان گفت: بابت امضاي توافق هسته‌‌اي خوشحالم و از آقاي ظريف سپاسگزارم که شکوه و اقتدار ايرانيان را دوباره به جهان يادآوري کرد.

رويا تيموريان بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در گفت‌و‌گو با برنا درباره امضاي توافقنامه هسته‌‌اي گفت: اول از همه دوست دارم به همه هموطنانم تبريک بگويم که اين روزها با يک هيات باسواد و با درايت ايراني توانستند صداي خود را به جهانيان برسانند و غرورشان را به دنيا يادآوري کنند.

تيموريان ادامه داد: اميدوارم اين فضاي مثبت سياسي و اين توافق به فرهنگ و هنر کشورمان راه پيدا کند و بتوانيم روز به روز شاهد درخشش و تعالي هنر و هنرمند ايراني در عرصه داخلي و جهاني باشيم.

اين بازيگر در پايان گفت: تنها جمله اي که به آقاي ظريف مي‌گويم اين است که «خسته نباشيد، واقعا دست مريزاد» مطمئن باشيد نام شما در کنار بزرگان اين سرزمين حک مي‌شود و مثل ستاره‌اي در مقطع معاصر کشور مي‌درخشيد و ممنونم که اقتدار و شکوه ايرانيان رادوباره به جهان يادآوري کرديد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار