رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان:
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان گفت: افزایش چند برابری قیمت محصولاتی که ممنوعیت واردات آن‌ها تصویب شده است، غیر قانونی است.
کد خبر: ۶۲۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 26 June 2018

علی‌محمد رحمانی زاده با اشاره به جو روانی ایجاد شده در خصوص ممنوعیت واردات برخی از کالاها اظهار کرد: افزایش چند برابری قیمت محصولاتی که ممنوعیت واردات آن‌ها تصویب شده است، غیر قانونی است.

وی افزود: فروشندگان کالا نباید کالاهایی را که با قیمت گذشته خریداری و وارد کرده‌اند را به دلیل بحث مطرح شده در خصوص ممنوعیت واردات، خودسر گران کنند و با قیمت بیشتری به مردم بفروشند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان تصریح کرد: افزایش قیمت محصولاتی که واردات آن‌ها از سوی دولت ممنوع اعلام شده است، خلاف قانون و مقررات است و مردم در زمان خرید می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند.

رحمانی زاده خاطرنشان کرد: کالاهای وارداتی و کالایی که قیمت مصرف کننده بر روی آن‌ها نصب نشده است، قیمت گذاری کالا بر اساس فاکتور خرید است و فروشندگان باید بر اساس فاکتوری که دارند، کالای خود را به فروش برسانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به تاریخ سی‌ام خردادماه جدیدترین مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار