معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت:برای سومین سال متوالی شاهد پایداری در تولید گندم کشور هستیم و از پایداری در تولید گندم بعنوان دستاورد بزرگ وزارت جهادکشاورزی می توان نام برد.
کد خبر: ۶۲۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 25 June 2018

به گزارش خبرنگار  تابناک، دکتر اسکندر زند در اولین گردهمایی محققین معین منطقه ۴ کشور که به میزبانی کرمانشاه امروز برگزار شد افزود:این امر نشان می‌دهد در این سال‌ها دانش در تولید گندم بیشتر از سال‌های گذشته وارد مزارع شده است.

وی خاطر نشان کرد:پایداری در تولید گندم نتیجه ورود دانش به مزارع در قالب استفاده از بذر بهتر، ارقام جدیدتر، کشت به موقع، استفاده از کود بهتر و به موقع‌تر و مراقبت بهتر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:گندم ۴۰ درصد انرژی مورد نیاز ما را تامین می‌کند، در حالیکه ۱۲ درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی را مصرف می‌کند.

 زند تصریح کرد:برای توسعه کشاورزی کشور به نیروی ماهر، ورود تکنولوژی، سرمایه گذاری مناسب در این بخش و رفع مشکلات فراروی فروش تولیدات نیاز داریم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: تجارت سازی و انتقال یافته‌های علمی در راستای افزایش بهره وری و کیفیت غذایی در اولویت قرار دارد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار