بیشتر ما صبح خود را با یک فنجان چای یا قهوه داغ شروع می کنیم تا بدنمان را بعد از خواب صبحگاهی گرم کنیم؛ اما وقتی آب می نوشیم ترجیح می دهیم خنک باشد. علم پزشکی به ما می گوید کار اشتباهی انجام می دهیم. نوشیدن آب گرم به ویژه صبح ها بدن را تقویت می کند، قدرت هاضمه را بالا می برد و ضایعات ناشی از سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد. این ضایعات ممکن است در سیستم ایمنی تجمع پیدا کنند.
کد خبر: ۶۲۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 21 June 2018

به گزارش تابناک : پزشکان توصیه می کنند صبح ها همواره مقداری آب گرم بنوشید. فواید نوشیدن آب گرم وقتی به آن چند قطره لیموی تازه یا چند پر چای سبز اضافه کنید بیشتر هم می شود. نوشیدن آب گرم انقباضات روده را افزایش می دهد و فرایند دفع را بهتر می کند. آب سرد بر خلاف آب گرم عاری از بسیاری از مواد معدنی است و این برای دستگاه گوارش به هنگام هضم غذا بسیار نامطلوب است. حداقل 20 دقیقه قبل از خوردن غذا از نوشیدن آب پرهیز کنید حتی اگر آب چشمه باشد.
با اینکه نوشیدن آب گرم کار دلچسبی به نظر نمی آید، اما بهتر است برای حفظ سلامتی خود چای و کافیین را کنار بگذارید و به جای آن آب گرم بنوشید. شاید با خواندن این شش دلیل قانع شوید:

1-پاکسازی دستگاه هاضمه
صبح ها پس از برخواستن از خواب یک فنجان آب گرم بنوشید؛ این کار به دفع سموم از بدن کمک می کند. آب و مایعات دیگر به تجزیه مواد غذایی در معده و ادامه فرایند هضم کمک می کنند. آب گرم این روند را سرعت می دهد و کار دستگاه هاضمه را راحت تر می کند. نوشیدن آب سرد در طول و بعد از صرف غذا چربی غذاها را سخت می کند و باعث تشکیل رسوب در روده می شود. اضافه کردن یخ به آب سرد تمام مواد معدنی و طبیعی غذا را از بین می برد. این مواد معدنی برای سلامت دستگاه گوارش لازمند. شما می توانید به جای آب سرد آب گرم بنوشید تا به ویژه بعد از صرف غذا به هضم آن کمک کنید.

2-بهبود یبوست
بسیاری از ما گرفتار این مشکل گوارشی می شویم و انقباضات روده ای اندکی داریم. نفخ و فشاری که در طول دفع احساس می شود یکی از عوارض کمبود آب بدن است. نوشیدن آب بسیار گرم در صبح ناشتا به تحریک انقباضات روده و تجزیه غذا کمک می کند و باعث می شود غذای هضم شده به آرامی از روده عبور کند. تحریک روده عملکرد آن را به حالت عادی باز می گرداند.

3-کاهش درد
آب گرم قوی ترین درمان خانگی طبیعی است که می تواند دردها را از عادت ماهانه گرفته تا سردرد کاهش دهد. گرمای داخل آن اثری آرامش بخش روی ماهیچه های شکم دارد و درد ناشی از انقباضات و اسپاسم را به سرعت کاهش می دهد. آب گرم یا داغ برای کرامپ های شکمی بهتر است، مایعات داغ جریان خون را به سطح پوست افزایش می دهند و ماهیچه های منقبض را آزاد می کنند.

4-کاهش وزن
اگر از رژیم لاغری پیروی می کنید نوشیدن آب گرم در ابتدای صبح به کاهش وزنتان کمک می کند. آب گرم دمای بدن را بالا می برد و سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد. افزایش سرعت سوخت و ساز به سوزاندن بیشتر کالری ها کمک می کند. با این کار دستگاه گوارش و کلیه ها هم عملکرد بهتری خواهند داشت.
پزشکان می گویند نوشیدن آب گرم با لیمو به شکستن بافت چربی در بدن کمک می کند و به علت داشتن «پکتین»، باعث کنترل اشتها خواهد شد. همانطور که گفتیم پزشکان توصیه می کنند صبح ها همواره مقداری آب گرم بنوشید که در آن لیمو یا چند پر چای سبز غوطه ور است، با این کار رادیکال های آزاد بدن کاسته خواهند شد.

5-بهبود جریان خون
با نوشیدن آب گرم رسوبات چربی در بدن و رسوبات تجمع یافته در دستگاه عصبی از بین می روند. این کار سمومی را که در بدن در گردشند از بدن خارج می کند و جریان خون را بهبود می دهد. شل کردن ماهیچه ها هم به بهبود گردش خون کمک می کند.

6-توقف پیری زودرس
پیری زودرس کابوس زنان است، اما می توان با نوشیدن آب گرم از آن پیشگیری کرد. وجود سموم در بدن فرایند پیری را تسریع می کند و آب گرم علاوه بر تمیز کردن بدن از سموم، انعطاف سلول های پوست را به آن ها باز می گرداند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال دیلی»، برای اینکه از فواید نوشیدن آب گرم بهره مند شوید باید هر روز صبح آب ساده یا به همراه لیمو بنوشید. این آب حتما باید گرم باشد. از نوشیدن آب داغ پرهیز کنید تا به دهان و مری خود صدمه نزنید. پس از جوشاندن آب چند دقیقه اجازه دهید خنک شود بعد آن را میل کنید. اگر تحت نوعی درمان هستید حتما در مورد نوشیدن آب گرم با پزشک خود مشورت کنید تا روند درمانتان دچار اختلال نشود

 

منبع: بهداشت نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار