مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس البرز با اشاره به رشد سریع دانش آموزی استان گفت: البرز 2 میلیون متر مربع فضای آموزشی کم دارد.
کد خبر: ۶۲۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 21 June 2018

به گزارش تابناک : محمد دلاوریان روز پنجشنبه افزود:این استان از لحاظ سرانه فضای آموزشی در رتبه 
سی و یکم کشور یعنی آخر قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به جمعیت 460 هزار نفری دانش آموزی این استان باید سالانه 400 کلاس درس در البرز ساخته شود تا این استان به وضعیت مناسب نزدیک شود.
دلاوریان رشد سالانه دانش آموزی در استان البرز را 3 درصد عنوان کرد و گفت: نزدیکی به پایتخت و سرریز شدن جمعیت آن به البرز، رشد نیافتن زیرساخت های آموزشی متناسب با افزایش جمعیت دانش آموزی و رشد بالای مهاجرت از علل افزایش جمعیت دانش آموزی البرز است.
وی بیان داشت : این استان 800 منطقه حاشیه نشین دارد که بخش عمده مشکلات آموزشی مربوط به این مناطق است .
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز به وضعیت کمبود سرانه فضای آموزشی در مسکن مهر وشهرک های جدیدالاحداث در البرز پرداخت و یاد آورشد: ساخت تعداد قابل توجهی مجموعه مسکن مهر در اطراف شهرهای استان، بدون پیش بینی احداث واحدهای آموزشی مورد نیاز، منجر به این شده، تا بیش از 76 درصد مدارس ابتدایی واقع در این شهرها به صورت دونوبته و با تراکم بالای دانش آموزی اداره شوند.
این مسئول از پروژه های نیمه تمام آموزشی به عنوان مشکل عمده استان البرز یاد کرد و گفت: برای برون رفت از این مشکل نیازمند تخصیص اعتبارات ملی واستانی و همچنین حضور و مشارکت فعال خیرین نیک اندیش در البرز هستیم .
استان البرز 460 هزار دانش آموز ، 25 هزار معلم و حدود 2هزارو700 کد مدرسه دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار