معاون امور تولید دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی به کارگروه تنظیم بازار ارسال و تا هفته آینده قیمت نهایی، اعلام می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 20 June 2018

به گزارش تابناک البرز : مرتضی رضایی، امروز در اولین جشنواره تولید شیر شهرستان نظرآباد، با اشاره به قیمت جدید شیر و محصولات آن، اظهار داشت: قیمت مصوب به کارگروه تنظیم بازار ارسال شده که حداکثر تا یک هفته دیگر افزایش قیمت خرید شیر و لبنیات، مشخص خواهد شد.

وی در ارتباط با تولید شیر در کشور، اظهار داشت: میزان تولید شیر از مرزهای کشوری گذشته، اما باید در ارتباط با حفظ بازار داخلی، کارهای مهمی انجام شود.

معاون وزیر با اشاره به بازار و تامین نهاده ها، تصریح کرد: تشکلات و اتحادیه ها این ظرفیت را دارند که با ورود در این عرصه از پرداخت هزینه های گزاف و جانبی، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت حبابی نهاده ها، گفت: دولت محدودیتی در زمینه ورود اتحادیه ها ندارد و با توجه به افزایش قیمت کاذب و حبابی نهاده ها که شامل جو، ذرت و کلزا می شود، می توان قیمت فعلی را با ارز دولتی، تغییر داد.

رضایی گفت: این کار پر زحمت اما شدنی است بنابراین در تولید نهاده ها، این تشکل ها می‌توانند مستقیم وارد کار شوند.

رضایی در ادامه، یادآور شد: تولید شیر و فرآورده های لبنی در عرصه رسانه ها حضور پررنگی ندارد و مردم کمتر قدر زحمات دامداران را متوجه می شوند چراکه از ارزش غذایی شیر و محصولات لبنی، اطلاعات کمی دارند.

وی با تاکید بر اهمیت دادن محصول دامداران، گفت: در کشورهای جهان شیر جایگاه ویژه ای دارد و با توجه به ارزش غذایی 100 درصدی و جذب کلسیم بالا، بار بزرگی برعهده تولیدکنندگان است که امیدواریم تولیدکنندگان در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار