ایرج الماسی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جشنواره تولید شیر شهرستان نظرآباد، بابیان اینکه مسائل و مشکلاتی گریبان گیر حوزه تولید کشور است، اظهار کرد: شیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای تولید با مشکلات مختلفی درگیر است.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد در جشنواره تولید شیر، گفت: سالانه ۲۲۰ هزار تن شیر در نظرآباد تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 20 June 2018

به گزارش تابناک البرز : ایرج الماسی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جشنواره تولید شیر شهرستان نظرآباد، بابیان اینکه مسائل و مشکلاتی گریبان گیر حوزه تولید کشور است، اظهار کرد: شیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای تولید با مشکلات مختلفی درگیر است.

وی در ادامه بابیان اینکه شهرستان نظرآباد در حوزه‌های تولید توت‌فرنگی، گیاهان دارویی، گندم، جو و غیره قطب تولیدی استان البرز محسوب می‌شود، افزود: این شهرستان توانسته است رتبه نخست استانی را در حوزه تولیدات کشاورزی به خود اختصاص داد.

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد بابیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تولیدات کشاورزی استان البرز به نظرآباد تخصیص دارد، گفت: این شهرستان در حوزه تولید شیر حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نظرآباد به‌تنهایی از نظر تولید شیر بالاتر از ۱۱ استان کشور است، گفت: این مهم جایگاه استان البرز در کشور را شاخص‌تر از گذشته کرده است.

الماسی بابیان اینکه سالانه ۲۲۰ هزار تن شیر در شهرستان نظرآباد تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: نظرآباد ۱۰ هزار هکتار برای کاشت محصولات زراعی دارد که ۶ هزار هکتار آن به گندم اختصاص دارد.

وی بابیان اینکه ۷۰ هزار رأس دام در شهرستان نظرآباد وجود دارد، تصریح کرد: اگر سرانه مصرف شیر هر فرد در کشور ۶۰ لیتر در سال باشد، شهرستان نظرآباد ظرفیت ۵ درصدی تولید شیر کشور را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد بابیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی و توزیع نامناسب این نهاده‌ها را از مهم‌ترین معضلات دامداران اعلام کرد و گفت: این مهم در حالی است که افزایش قیمت خرید شیر خام وجود ندارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار