موافقان اصلاح سهمیه ایثارگران بر افزایش حد نصاب علمی جهت رفع ابهامات تاکید و مخالفان یادآور شدند که این طرح بر آزمون سال جاری دانش آموزان تاثیری ندارد.
کد خبر: ۶۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 20 June 2018

به گزارش تابناک : مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با جزئیات طرح اصلاح ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه درخصوص اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور گفت: ماده واحده و تبصره‌های این طرح عین قانون برنامه ششم توسعه است، لذا نیازی به تصویب قانون مجدد نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش حد نصاب علمی و شرایط پذیرفته شدگان از خانواده ایثارگران تنها تغییری است که از ۷۰ به ۸۰ و ۸۵ درصد در این طرح دیده می‌شود، لذا این طرح با هدف اولیه کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر رفع تبعیض بین ایثارگران فاصله دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم افزود: به موجب تصویب این طرح نگرانی‌ها رفع نخواهد شد، هر چند ایثارگران باید در اولویت قرار گیرند و دفاع از حقوق آن‌ها ضروری است، اما بهتر است شرایط علمی کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

آنطور که خانه ملت گزارش داده است، محسن کوهکن در ادامه و در موافقت با جزئیات طرح مذکور تاکید کرد: این طرح از دو تغییر اساسی برخورداراست، نخست افزایش حد نصاب علمی مربوط به ایثارگران است تا مباحث و تبلیغات ناحقی که توسط برخی افراد در جامعه درخصوص سطح پایین علمی این افراد مطرح می‌شود، مرتفع گردد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سوی دیگر در برنامه ششم توسعه سهمیه جانبازان بالای ۲۵ درصد و کمتر از آن متفاوت در نظر گرفته شده بود که در این طرح این دسته بندی حذف و تبعیض برطرف شد.

کاظم دلخوش نیز در مخالفت با جزئیات طرح اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور گفت: طرح بعد از تصویب و تبدیل آن به قانون قابلیت اجرایی شدن دارد که این فرآیند زمانبر است، قانون نیز عطف به ما سبق نمی‌شود، بنابراین این اصلاحات برای دانش آموزانی که هفته آتی آزمون دارند، تاثیری نخواهد داشت.

نادر قاضی پور نیز در موافقت با جزئیات طرح مذکور ضمن تایید ابهام موجود در این طرح گفت: رفع ابهامی که از سوی آقای امیرآبادی مطرح شد مبنی بر اصلاح قانون دائمی (قانون خدمات رسانی به ایثارگران) باید جایگزین اصلاح قانون برنامه ششم توسعه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: این طرح بعد از تایید شورای نگهبان و حدود ۳۵ تا ۴۰ روز آینده نهایی می‌شود، بنابراین تا زمان انتخاب رشته دانش آموزان می‌تواند به قانون تبدیل و مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

منبع : میزان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار