رئیس اداره برق گچساران با اشاره به درپیش بودن فصل تابستان از مشترکان خواست مصرف برق خود را مدیریت کنند.
کد خبر: ۶۲۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 18 June 2018

به گزارش تابناک : علی روانگرد روز دوشنبه افزود: در ساعت های پیک مصرف برق از لوازم پرمصرف مانند لباسشویی، اتو، جاروبرقی استفاده نکنند.
وی اظهار کرد: لوازم برقی در حالت آماده به کار، برق مصرف می کنند لذا با جدا کردن آنها از پریز، می توان 10 درصد برق مصرفی را کاهش داد.
روانگرد تصریح کرد: لامپ های هالوژن مهتابی استهلاک زیاد دارند و هر کدام 50 وات برق مصرف می کنند در حالی که تعویض آنها با لامپ های ال.ای.دی مصرف برق هر مهتابی را به 15 وات کاهش می دهد.
رئیس شرکت توزیع نیروی برق گچساران ابراز داشت: خاموش کردن لامپ های اضافی، ساده ترین راهکار کاهش مصرف برق است.
روانگرد ادامه داد:شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد برای پایداری برق و جبران میزان کاهش برق تولیدی در این استان 2 روش مدیریت مصرف و خاموشی با برنامه را در دستور کار خود قرار داده است. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد پیشتر گفته بود تابستان امسال و در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف برق توسط مشترکان این استان در ساعات اوج مصرف؛ 12 تا 15 عصر و 19 تا 23 شب طرح خاموشی اجرا می شود.
ساعت شروع کار دستگاه های مختلف اجرایی در 6 شهرستان گرمسیری کهگیلویه، بهمئی، لنده، چرام، باشت و گچساران برای صرفه جویی در مصرف برق تغییر می کند.
بر این اساسی ساعات کاری جدید در این 6 شهرستان از 6و نیم صبح تا 13و 30 دقیقه عصر است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده است که روند تدریجی افزایشی دما در گچساران از امروز آغاز و تا چهارشنبه هفته آینده با هفت درجه افزایش به 46درجه سانتیگراد خواهد رسید.
رئیس اداره برق گچساران اصلاح و بهینه سازی شبکه و نصب روشنایی روستاها را از مهمترین طرح های در دست اجرای این شهرستان ذکر کرد.
روانگرد گفت: دراین طرح یکهزار کیلومتر شبکه فشار قوی، 2 هزار متر شبکه فشار ضعیف ، 74 دستگاه روشنایی و 6 دستگاه ترانسفورماتور اجرا خواهد شد.
45 هزار مشترک برق در گچساران و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان وجود دارد.
70 درصد مشترکان برق این شهرستان معادل 32 هزار مشترک در بخش شهری و مابقی در روستاهاست.
110 روستا در بخش مرکزی این شهرستان وجود دارد که همه آنها از نعمت برق برخوردارند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار