امام‌جمعه ابرکوه:
امام‌جمعه ابرکوه بابیان اینکه چرا رئیس بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در مهار نرخ دلار ناکام است گفت: غول افسارگسیخته گرانی و تورم زندگی مردم را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۶۱۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 17 June 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: مردم ابرکوه در ماه ضیافت الله نسبت به محرومین و گرسنگان ابراز همدردی کرده و امروز با پرداخت زکات به‌راحتی به درمان درد فقر پرداخته و در حوزه فقرزدائی از جامعه مشارکت کردند.

غول گرانی افسارگسیخته شده و زندگی مردم را به خطر انداخته

حسینی گفت: امروز که غول وحشت‌زای تورم و گرانی به‌صورت افسارگسیخته زندگی مردم را به مخاطره انداخته و مشکلات پیچیده معیشتی روز به روز در زندگی‌ها بیشتر می‌شود، اگر آحاد مردم جامعه به آموزه‌های دینی توجّه کرده و مبانی نظری و عملی و اقتصاد اسلامی را در جامعه پیاده کنند، تمامی این معضلات کنترل می‌شود.

نظام اقتصادی بعد از دولت سازندگی ملت را به سمت اشرافی گرایی و ولنگاری فرهنگی کشاند

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مبانی عملی اقتصاد اسلامی است طی دهه‌های گذشته توسط متولیان و سیاستگزاران امور اقتصادی کشور مغفول مانده و نظام اقتصادی کشور از دوران دولت سازندگی به بعد به سمت‌وسوی اقتصاد سرمایه‌داری سوق داده شده است.

وی ادامه داد: آن‌چنان ملت را به سمت رفاه‌طلبی، اشرافیت گرایی و ولنگاری فرهنگی و اقتصادی کشاندند که حالا جلوگیری از این رویه غلط دشوار شده و مهار تهاجم اقتصادی بدخواهان به‌سختی صورت می‌گیرد.

راضی نشوید مردم بی‌بضاعت از سختی معاش رنج ببرند

حسینی عنوان کرد: چرا رئیس بانک مرکزی، سیاستگزاران اقتصادی و تیم اقتصادی دولت قدرت مهار نرخ دلار را ندارند تا در نتیجه ساعت‌به‌ساعت شاهد رُشد کاذب نرخ‌های حبابی اجناس و مایحتاج مردم در کشور نباشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نباید کار به‌جایی برسد که تدبیر دولت تدبیر مخدوش شده و امید مردم در دولت امید آسیب ببیند، دشمن کینه‌توز ملت ایران ذوق‌زده شده و پیاده‌نظام‌های حقیرش در کشور جرأت بیرون آمدن از لاک خود را پیدا کنند. راضی نشوید که محترمین بی‌بضاعت از سختی معاش رنج ببرند.

وی در خطبه دوم اذعان کرد: امروز در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی خصوصاً جهان اسلام شاهد تحقق نظرات و چشم‌اندازهای تیزبینانه و بصیرانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در اجرایی شدن سیاست‌های شیطانی دشمنان اسلام و مسلمین و متأسفانه همدستی سران خودفروخته عرب مانند رژیم قبیله‌ای سعودی با آنان هستیم.

خطیب نماز عید فطر ابرکوه اضافه کرد: نظام ارزشی جمهوری اسلامی هم‌اکنون در شرایط مواجهه با چالش‌های ناشی از دسیسه‌های دشمن قرار گرفته که هر ده سال یک‌بار موج‌آفرینی می‌کنند. مثلث شوم عبری، عربی، غربی در سال‌های 77 و 88 تیرشان به سنگ خورد و با رصد کردن علت ناکامی‌ها برای سال 98 برنامه داشتند اما دسیسه ترامپ در تلاش است که در سال 97 پروژه شیطانی خود را در ایران پیاده کند.

همسویی غرب با ترامپ برای تحمیل فشار اقتصادی بر ملت

حسینی بابیان اینکه بیرون رفتن ترامپ از برجام کاملاً حساب‌شده است، تأکید کرد: برای ملت و رهبر ما روشن است که همسویی عملی غرب در آینده نزدیک با ترامپ با هدف تنگ کردن عرصه بر ملت به‌وسیله تحمیل فشار اقتصادی برگرده آنان است.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند برای نظام ما چالش آفرینی کنند. لذا ملت باید به هوش بوده و دولت دست سیاه دسیسه سازمان سیا را به ملت نشان دهد و نیز در جهت مهار تورم و گرانی فکری بردارد. تجربیات متراکم و جهت دهنده و نجات‌بخش مقام معظم رهبری باید برای دولت و ملت به عنوان سرمایه سیاسی اجتماعی و نقشه راهی باشد که با اعتماد به آن می‌توانیم از وضعیت نگران‌کننده کنونی خارج شویم.

ملت ایران تجربه برخورد آمریکا با کشورهای عراق، لیبی و ... را باید مدنظر قرار دهند

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه عنوان کرد: ما باید از راهبرد آمریکایی ترامپ ماهیت شناسی داشته و ببینیم چطور به بهانه سلاح غیرمتعارف عراق را ویران و به بهانه صلاح هسته‌ای لیبی را به چالش کشید و سپس قذافی و حکومت و کشورش را نابود کرد؛ برای فلسطینیان حکومت سازشگر خودگردان تشکیل داد اما هرگز به تعهدات خود عمل نکرد و 30 ساله بخشی از فلسطین را در هم شکست.

حسینی ادامه داد: آمریکا امروزه در ادامه فعالیت‌های خود کره شمالی را به‌پای میز مذاکره کشانده و تونل‌های دو هزار متری آزمایش موشکی آنان را منفجر و سایت هسته‌ای آنان را منهدم کرده و هنوز هم حاضر به رفع تحریم آنان نشده است و قطعاً برای ملت ایران هم به چیزی کمتر از نابودی ایران و جمهوری اسلامی راضی نمی‌شود.

ایستادگی و مقاومت اصولی موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود

وی تصریح کرد: ملت ایران به اعتماد تجربه نباید این بدعهدی، شیطنت و عمق دشمنی‌ها را فراموش کنند. ما با آمریکایی‌ها تضاد تمدّن و فرهنگ داریم، با چشم‌باز در برابر هر نرمش، گستاخی بیشتر و مشت پولادین آن‌ها را که روکش مخملی داشت، دیده‌ایم. ملت ما با تبعیت از فرامین رهبری به این نتیجه رسیده است که ایستادگی و مقاومت اصولی موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

امام‌جمعه ابرکوه بابیان اینکه برای ایران، اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند چون در بزنگاه‌ها با آمریکا همراه می‌شوند، یادآور شد: مسئولین و دولتمردان هم همگام با ملت و رهبری به این نتیجه رسیده‌اند که گره زدن زلف اقتصاد به برجام و رفتار دشمان خطا است و به فرموده رهبری نباید مسائل کشورمان را به امری که از اختیار ما خارج است گره بزنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار