معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: در دو ماهه امسال یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و دست‌ساز استان همدان بازدید کردند.
کد خبر: ۶۱۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 03 June 2018
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: در دو ماهه امسال یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و دست‌ساز استان همدان بازدید کردند.

به گزارش تسنیم، علی خاکسار  در مورد اقامت مسافران و گردشگران از ابتدای سال ۹۷ تا پایان اردیبهشت‌ماه در همدان اظهار داشت: ۴۰۵ هزار نفر شب در دو ماهه امسال در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، سوئیت و کمپ‌های اقامتی گنجنامه و عباس آباد، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی استان اقامت داشتند.

وی افزود: در دو ماهه امسال یک میلیون ۶۹۰ هزار مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و دست‌ساز استان همدان انجام شده است.

خاکسار با بیان اینکه بیشترین بازدید از جاذبه‌ها مربوط به غار علیصدر است، عنوان کرد: پس از آن نیز آرامگاه بوعلی و هگمتانه بیشترین بازدید‌ها را داشتند. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ برگزاری ۴۰ رویداد ملی و بین‌المللی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در جذب گردشگر و رونق تور‌های گردشگری خارجی موثر است.

خاکسار گفت: برای نخستین بار در مجمع گفت‌و‌گوی کشور‌های آسیایی انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری مطرح و خردادماه سال گذشته در کامبوج انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا توسط اعضا پیشنهاد و در اجلاس وزاری امور خارجه کشور‌های آسیایی که در شهریور ماه بود همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد.

به گزارش تسنیم به مناسبت انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا رویداد سه روزای از ۵ تا ۷ شهرویورماه با حضور ۳۴ کشور آسیایی و چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری نیز آبان‌ماه امسال با حضور ۵۰۰ عضو این سازمان به میزبانی همدان برگزار می‌شود که در کنار توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، این دو رویداد مهم ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار، جذب گردشگر خارجی و داخلی و جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار