مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد در نشست کمیته نظارت بر تسهیلات دهیاری‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم نمودن امکانات گردشگری در راستای رشد اقتصادی روستا‌ها را امری ضروری اعلام کرد.
کد خبر: ۶۱۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 01 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در نشست كميته نظارت بر تسهيلات دهياري‌ها با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره به طرح‌های درآمدزايی دهیاری‌ها در راستای دست یابی به خوداتکایی و استقلال مالی دهیاری‌ها و تحقق سیاست‌های اقتصادمقاومتی در مناطق روستایی کشور، واگذاري ون‌هاي گردشگري را يكي از نمونه‌هاي اين تسهيلات عنوان و بر لزوم مديريت يكپارچه و منسجم در عملكرد ون‌هاي گردشگري در جهت بهبود خدمت‌رساني به مردم و گردشگران تأكيد كرد.
محمد يارمند با اشاره به اهميت موضوع توسعه و ارتقاي گردشگري در روستاها و تأثير آن بر رشد اقتصاد روستايي افزود: وجود پتانسيل‌هاي خاص گردشگري در روستاها و همچنين ثبت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی، افزايش چشمگير گردشگران داخلي و خارجي را به دنبال خواهد داشت و اين موضوع ضرورت ايجاد زيرساخت‌ها و فراهم نمودن امكانات گردشگري را ‌بیش از پیش مشخص مي‌كند.
در اين نشست با توجه به نظر اكثريت اعضا مقرر گرديد به منظور استفاده بهينه از ون‌هاي گردشگري، رايزني و مذاكره با دفاتر گردشگري فعال توسط اتحاديه تعاوني دهياري‌هاي استان انجام شود.
همچنين مصوب گرديد قابليت‌هاي گردشگري و اقامتي روستاهای استان از سوی بخشداران احصا و در اختيار تمامي دهياران استان قرار گيرد.
پيگيري و ارائه پيشنهادات لازم در خصوص ايجاد ساز و كارهاي مديريت متمركز گردشگري روستايي از سوي اتحاديه تعاوني دهياري‌هاي استان از ديگر مصوبات اين نشست بود.
در ابتداي اين نشست ضمن ارائه گزارشی جامع از قابليت‌هاي گردشگري و اقامتي روستاهاي بخش‌هاي مركزي تفت و مروست، اعضاي كميته به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص طرح‌هاي اشتغال زايي و سرمايه‌گذاري روستايي از جمله ون‌هاي گردشگري پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار