معاون استاندار قزوین:
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: کاهش طلاق در بین زوج های جوان بدون ارایه مشاوره و آموزش های پیش از ازدواج برای آنان ممکن نیست.
کد خبر: ۶۱۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 29 May 2018

به گزارش تابناک قزوین،علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان اظهار کرد: کاهش نرخ رشد طلاق در شهرستان قزوین امیدوارکننده است و باید این روند تداوم یابد.


وی افزود: باید با آموزش و مشاوره های پیش و پس از ازدواج به زوجین به افزایش دوام زندگی آنها و کاهش طلاق کمک کرد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه با تاکید بر مبادله اطلاعات جمعیتی بین دستگاه های مختلف،افزود: ارزش اطلاعات به مبادله آن است و با تحقق آن می توان به تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر مدیران کمک کرد.


وی بیان کرد: زمانی ارایه آمار طلاق محرمانه بود اما امروز با بهبود شرایط باز هم شاهدیم گاهی برخی دستگاه ها تعصب صنفی داشته و از ارایه آمارها خودداری می کنند.


آشناگر ادامه داد: درباره مدیریت جمعیت کشور از نظر کیفی سازی و جوان سازی تحلیل های مختلفی وجود دارند اما ملاک و معیار ما در این زمینه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.


وی با تاکید بر اینکه همه بر جوان سازی جمعیت کشور اذعان دارند،گفت: البته در جاهایی که ممکن است کیفیت و سلامت جمعیت به خطر بیافتد قطعا باید از تولدهای پرخطر جلوگیری شود.


آشناگر خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت به موازات کیفی سازی و جوان سازی آن کاری چند وجهی است و تمام دستگاه های مربوطه باید برای ابعاد مختلف این کار با یکدیگر هم افزایی و همکاری بین بخشی داشته باشند.


وی، پیشبرد کارها را با تبیین مسایل، ارتقای آگاهی و آموزش مردم امکان پذیر دانست و گفت: در حال حاضر در خانواده های کم بضاعت نرخ موالید بالاتر از خانواده های پردرآمد است و بسیاری مسایل فرهنگی بر نرخ ولادت سایه انداخته که برای کنترل و مدیریت این موضوع عزمی ملی نیاز است.


وی ادامه داد: علاوه بر ارایه مشاوره های موثر به زوج ها باید ارزیابی های لازم انجام شود تا ببینیم نظام مشاوره ای تا چه حد موثر بوده و آیا کیفیت و نحوه ارایه مشاوره ها مناسب بوده اند یا خیر؟.


آشناگر تصریح کرد: در صورتی که قبل از ازدواج مشاوره های لازم صورت نگیرد هیچ تضمینی برای به طلاق رسیدن آن ازدواج وجود ندارد اما اگر مشاوره و آموزش های قبل از ازدواج از طریق اساتید دانشگاه، مشاوران دادگاه و بهزیستی انجام گیرد، درصد به طلاق کشیدن چنین ازدواجی به حداقل خواهد رسید.


بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال، استان قزوین به نسبت جمعیت رتبه بیستم ازدواج و دهم طلاق را در میان استان های کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار