رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اصلی‌ترین مشکل بخش خصوصی و مانع کسب و کار در فضای اقتصادی استان را سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات بانکی اعلام کرد و گفت: اقتصاد استان کوچک است و بانک‌ها باید به کمک آن بیایند.
کد خبر: ۶۱۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 27 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،  کیوان کاشفی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی‌هایی که از فضای کسب و کار استان داشتیم، مهمترین مشکل واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان روند دشوار اخذ تسهیلات از بانک‌ها عنوان شده است.

وی ادامه داد: در سه فصل گذشته روند نامناسب پرداخت تسهیلات همواره اولین مانع فضای کسب و کار در استان عنوان شده که تاثیر بسزایی در پایین آمدن جایگاه فضای کسب و کار استان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی که نیاز بیشتری به دریافت تسهیلات دارند را بیشترین گروه در معرض آسیب عنوان کرد.

کاشفی با اشاره به پیامدهای بروکراسی و روند پیچیده پرداخت تسهیلات در استان، خاطرنشان کرد: امسال تسهیلات خوبی در بخش‌های مختلف برای کمک به اشتغال و تولید در استان در نظر گرفته شده که با این روند جذب آنها کند خواهد شد و بخشی از این تسهیلات از دست می‌رود.

وی با دسته‌بندی موانع پیش روی پرداخت تسهیلات بانکی به بخش خصوصی، افزود: این موانع شامل مشکلات وثیقه، موانع عمومی و بروکراسی اداری است.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، در بخش موانع عمومی نیز عدم پذیرش طرح‌های توجیهی، مسدود کردن بخشی از تسهیلات، طولانی شدن جوابدهی گاهی تا حدود سه ماه و ... در صدر هستند.

کاشفی خواستار تسهیل روند پرداخت تسهیلات بانکی به بخش خصوصی شد و تاکید کرد: اقتصاد استان اقتصاد کوچکی است که در بسیاری از موارد بدون کمک بانک‌ها نمی‌تواند روی پای خود بایستد و باید به آن کمک کرد.

وی سپس به موضوع تعرفه واردات نخود اشاره کرد و خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر این موضوع شد تا امکان رقابت برای نخود با کیفیت استان بیش از پیش فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به پایان عضویت یکساله تشکل‌های بخش خصوصی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی داشت و عنوان کرد: باید تشکل‌هایی را وارد شورا کنیم که تعامل و پویایی داشته باشند، از بخش‌های مختلف باشند و به شورا ایده بدهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار