رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز گفت: با تسهیلاتی که شورا در نظر گرفته، امکان احداث هتل و زائرسرا در بافت تاریخی و مجاور حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) فراهم شده است.
کد خبر: ۶۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 13 July 2015

تابناک فارس به نقل از ایسنا:ابراهیم شعرا در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگرپذیری شیراز، اظهار کرد: برخی از پروژه‌ها نظیر ساخت هتل، مهمان‌سرا و اقامتگاه، می‌تواند توسط بخش خصوصی و به‌واسطه تسهیلات در نظر گرفته شده، دنبال شود.

 

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری شهرداری و تعدد نیازهای عمرانی، فرهنگی و توسعه‌ای، بیان کرد: این امر موجب بروز تاخیر در بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی می‌شود.

 

شعرا با یادآوری اینکه امسال بودجه شهرداری شیراز بیش از 2 هزار و 600 میلیارد تومان است، گفت: این بودجه با توجه به هزینه‌های جاری و خدماتی، اجرای پروژه‌های غیرانتفاعی و موارد دیگر بسته‌ شده اما برای برخی نیازها نظیر احداث ایستگاه‌های قطار شهری، مجتمع‌های تفریحی و سیاحتی و ورزشی، مجتمع‌های تجاری و مسکونی در مناطق کم‌برخوردار، رستوران‌ها، ایجاد فضای سبز و پارک‌های اختصاصی، طرح‌های گردشگری و مجتمع‌های پارکینگ که می‌تواند درآمدزایی داشته باشد، از بخش خصوصی کمک گرفته می‌شود. سال قبل بالغ‌ بر 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شیراز انجام شد.

 

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های تامین پارکینگ، مجتمع‌های ایستگاهی مترو و پروژه مسکونی شهید دوران از جمله این پروژه‌هاست. در حال حاضر در مراکز تفریحی جاذب توریست نظیر پارک آبی و پارک 50 هکتاری حسینی الهاشمی آماده سرمایه‌گذاری هستیم.

 

این عضو شورای شهر شیراز گفت: طرح‌هایی نظیر تله کابین، احداث رستوران و مراکز تفریحی در ارتفاعات شمالی شیراز در دست مطالعه و بررسی قرار دارد. در حال حاضر 30 بسته‌ سرمایه‌گذاری آماده شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به معاونت اقتصادی شهرداری شیراز، از این بسته‌ها مطلع شوند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار