کشورهای عضو اوپک و برخی غیر اوپکی‌ها قرار است ۲۲ ژوئن نشستی داشته باشند که پیش‌بینی‌ها از تصمیم به افزایش تولید نفت است و همین عاملی برای کاهش قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی شد.
کد خبر: ۶۱۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 24 May 2018

به گزارش تابناک : امروز افزایش عجیب ذخایر نفتی آمریکا قیمت نفت برنت و وست تگزاس را پایین کشید.

قیمت نفت برنت امروز با 56 سنت کاهش بشکه‌ای 79 دلار و 24 سنت معامله شد. نفت آمریکا هم با کاهش 36 سنتی معامله شد و بشکه‌ای 71 دلار و 48 سنت به فروش رفت.

همچنین رویترز می‌نویسد: کشورهای صادرکننده نفت اوپک احتمالاً برای افزایش تولید تصمیم بگیرند چرا که احتمال می‌دهند با تحریم آمریکا تولید نفت ایران کاهش یابد و همچنین تولید ونزوئلا هم که در هفته‌های اخیر کاهش یافته کشورهای عضو اوپک دنبال راهکاری برای جبران این کسری هستند.

نگرانی‌های عرضه در ایران و ونزوئلا به دنبال تهدیدهای آمریکا و احتمال اعمال تحریم‌های جدید است که تاکنون باعث شده قیمت نفت به بیشترین میزان چند سال گذشته برسد و با رسیدن به بشکه‌ای 80 دلار بیشترین قیمت از نوامبر 2014 تاکنون رقم خورده است.

کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک قرار است در 22 ژوئن در وین اتریش گرد هم آیند. پیش از این این گروه تصمیم گرفته بود تولید نفت را به روزانه به 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند تا قیمت نفت افزایش یابد که البته در این مسیر موفق بودند.

 

 

منبع : فارس

برچسب ها: تولید اوپک ، قیمت نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار