امروز جمکران نمونه ای کوچک از جامعه مهدوی را به نمایش گذاشته است؛ مسیر منتهی به جمکران، گرداگرد مسجد و صحن ها و شبستان های این مکان مقدس شاهد حضور اقوام مختلف از سراسر کشور و برادران شیعه سایر کشورها است که فارق از زبان و رنگ پوست، در کنار یکدیگر با خواسته ای مشترک دست به دعا برداشته اند.
کد خبر: ۵۹۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 02 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، شهر قم از روز گذشته شاهد حضور خیل عاشقانی است که خود را برای حضور در جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت به میعادگاه منتظران ، مسجد مقدس جمکران رسانده اند.

تمامی صحن های مسجد مقدس جمکران از شب گذشته مملو از جمعیتی است که خود را از سراسر کشور و کشورهای همسایه به این مسجد مقدس رسانده اند که روز میلاد حضرت مهدی(عج) در این مکان مقدس نوای "اللهم عجل لولیک" سر دهند.

شب و روز میلاد مهدی موعود(عج)؛ میعادگاه منتظران غرق در نور و شور و شعف است؛ جمکران نمادی از انتظار است، همه عدالت جویان آمده اند تا برای ظهور برپا کننده جامعه عدالت محور دست به دعا بردارند.

همزمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز آذین بندی شده و با اجرای ویژه برنامه‌هایی میزبان زائران و مجاوران در این روز خجسته است.

همچنین جشن های نیمه شعبان در 40بقعه امازادگان در قم از شب گذشته آغاز شده و تا 3 روز ادامه دارد.

160 ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) و اطراف مسجد جمکران، استقرار 24 تیم امدادی اورژانس، 30 تیم هلال احمر ، 15 تیم آتش نشانی، 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 6 تیم اورژانس اجتماعی و چادرهای درمانی، فعال سازی ناوگان عمومی، افزایش ظرفیت پارکینگ های مسجد جمکران و همچنین احداث و بازگشایی برخی مسیرهای جدید منتهی به این مسجد از جمله اقدامات انجام شده برای آسایش شرکت کنندگان در جشن بزرگ نیمه شعبان در قم است.

گفتنی است ویژه برنامه های سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) تا امشب ادامه دارد و با برگزاری آئین شکرگزاری خادمان مسجد مقدس جمکران خاتمه میابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار