رئیس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد:
رئیس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه فصل ممنوعیت شکار پرندگان مهرماه به پایان می‌رسد، افزود: اگر مجوز به موقع صادر شود شکارچی به مدت پنج ماه مجاز به شکار گونه‌های مجاز که جمعیت زیادی دارند خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 01 May 2018

 

ادامه فصل ممنوعیت شکار پرندگان در خوزستان تا مهرماه

حسن آقاشیرمحمدی با اشاره به آغاز فصل شکار ممنوع از اسفندماه اظهار کرد: به دلیل بروز آنفلوآنزای پرندگان قبل از آغاز فصل شکار ممنوع، شکار پرندگان از آن زمان نیز ممنوع شده بود اما به طور کلی در مدت زادآوری پرندگان ممنوعیت شکار اعمال می شود. بنابراین از زمانی که پرنده تخم گذاری و جوجه‌آوری می‌کند تا به ثمر رسیدن جوجه‌هایشان شکار ممنوع است.

وی با بیان اینکه فصل ممنوعیت شکار پرندگان مهرماه به پایان می‌رسد، افزود: اگر مجوز به موقع صادر شود شکارچی به مدت پنج ماه مجاز به شکار گونه‌های مجاز که جمعیت زیادی دارند خواهد بود.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: برخی شکارچیان دست از شکار برنمی‌دارند بنابراین سالانه برای جلوگیری از برخی تخلفات، قانون زمانی را برای صدور مجوز و شکار قرار داده است.

آقاشیرمحمدی عنوان کرد: سعی می‌شود مجوزهای شکار در مهرماه صادر شود اما برخی مواقع که بیماری آنفلوآنزا وجود داشته باشد هر نوع شکار پرنده‌ای ممنوع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت صید ماهی گفت: به طور متوسط در کشور از نیمه اسفندماه تا نیمه اردیبهشت‌ماه صید ماهیان به دلیل زادآوری ممنوع است البته شرایط آب و دما نیز بر زادآوری ماهی‌ها تأثیر دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار