رییس کمیته ملی موزه‌های ایران از موزه‌ها به عنوان پتانسیل‌های شاخص جذب گردشگر به كشور ياد كرد و گفت: ضعف محتوايي کنونی موزه‌های کشور نيز قابل ترمیم است.
کد خبر: ۵۹۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 01 May 2018

«محیط طباطبایی» در حاشیه بازدید از موزه خودروهای کلاسیک یزد، از موزه‌ها به عنوان یکی از مهمترین و عالی‌ترین موسسات كنوني کشور ياد كرد و گفت: وضعیت كنوني موزه‌هاي كشور خارج از وضعیت فرهنگي کشور نیست، به عبارتي تحت تاثیر مستقیم وضعیت فرهنگي کشور قرار دارد. 

وی با بيان اين كه موزه‌های کشور بدون تعصب و اغراق در چند دهه اخیر هم از نظر کمی و هم کیفی شاهد توسعه بوده‌ است، تاكيد كرد: البته توسعه موزه‌ها در کشور مسئولیت همه نهاد‌ها و ارگان‌هاست و با توجه به اين كه موزاه‌ها در واقع محلي براي عرضه میراث گذشتگان ماست، همه بايد در جهت توسعه، معرفی و صیانت از آنها اقدام کنند.

طباطبايي ضعف کنونی موزه‌های کشور از نظر محتوایی را یک ضعف قابل ترمیم دانست و اظهار كرد: موزه‌های کشور از نظر محتوایی، یک مقدار ضعیف هستند که به تدریج و براساس برنامه‌ريزي انجام شده نسبت به سنوات گذشته وضعيت بهتري خواهند داشت.

وي موزه‌ها را یکی از پتانسیل‌های شاخص جذب گردشگر در کشور خواند و ادامه داد: خوشبختانه براساس تعريف جدید موزه‌ها، اين اماكن از موقعیت بسیار مناسب‌تری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار هستند.

رییس کمیته ملی موزه‌های ایران در رابطه با اقدامات لازم جهت افزایش گردشگران به واسطه موزه‌ها در كشورمان، بیان کرد: هر چقدر تعداد موزه‌ها و استاندارد آنها بالاتر برود، شاهد جذب گردشگر بیشتری خواهیم بود به نحوي كه حتي از اين طريق مي‌توان تمام معادلات گردشگری را نيز به هم زد و درصد قابل توجهی از گردشگران را به سمت خود جذب كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار