استاندار تاکید کرد
استاندار البرز گفت: توسعه شبکه ریلی در کشور و استان البرز با توجه به پیگیری های وزیر راه و شهرسازی از اولویت های مهم و مورد توجه است.
کد خبر: ۵۹۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 28 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ محمدعلی نجفی روز شنبه در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرزافزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت های استان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی پیام غفلت نکنند.


وی ادامه داد: این ظرفیت ها یک فرصت برای استان البرز و کشور است و تمام دستگاه های اجرایی باید نهایت بهره وری از آن ها را داشته باشند.


نجفی گفت:ظرفیت های مختلف این استان را باید با نگاه ملی دید و در مسیر توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر قرار داد.


وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه درصدد تامین اعتبارات لازم در بخش ریلی است بنابراین هماهنگی هرچه بیشتر باید دراستان البرز برای تحقق و پیشرفت پروژه های این بخش تلاش شود.


نجفی ادامه داد: امروز طرح های مختلف استان باید با برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت مورد توجه قرار گیرد.


استاندارالبرز گفت: کسب رتبه های برترکشوری در رفع موانع تولید، کشف قاچاق و رونق تولید در استان البرز حاکی از تلاش برای تحقق اهداف توسعه ای درسال 97 است.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات برای توسعه استان البرز منوط به برنامه ریزی بیشتر ازسوی دستگاه های اجرایی برای تحقق سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی است که باید هرچه سریعتر دراین زمینه بیشتر پیش رفت.


استاندار البرز همچنین در جشنواره تجلیل از کارگران نیز گفت: مصرف کالای ایرانی در گرو فرهنگسازی و ارتقا کیفیت تولیدات داخلی است و کارگران منشا تاثیرات مثبت در اقتصاد جامعه هستند.


نجفی افزود: نامگذاری روزها و هفته ها، بهانه ای برای برنامه ریزی سالانه محسوب می شود، بنابراین باید از چنین فرصت هایی بهره برد.


وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تثبیت بسترهای اشتغال استان البرز خاطرنشان کرد: برای این امر مهم همکاری و همراهی بانک ها از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی افزود: اکنون روند تعامل نظام بانکی استان در راستای پیشبرد برنامه ها قابل قبول است ولی همچنان با کسب رضایت مردم فاصله دارد.


استاندار البرز با اشاره به شعار سال و ضرورت فرهنگسازی در جهت مصرف کالای ایرانی اضافه کرد: باید شرایط لازم برای ایجاد فضای رقابت عادلانه در منطقه برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شود تا کالایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید و عرضه کنند.


وی گفت: نمی توان مصرف کننده را با زور و اجبار به سمت خرید کالای داخلی سوق داد بلکه این امر باید با فرهنگسازی و ارتقا کیفیت تولید داخلی محقق شود.


نجفی افزود: تبلیغ و تبیین مزیت های استفاده از کالای ایرانی باید توسط مسئولان و رسانه ها صورت گیرد ولی در مقابل نیز ارائه تسهیلات کم بهره برای حمایت بیش از پیش از سرمایه گذار داخلی نیز در دستور کار قرار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: طبق بیانات و منویات مقام معظم رهبری با توجه به شعار سال، تک تک آحاد مردم و مسئولان باید در جهت حمایت از کالای ایرانی گام بردارند.


استاندار البرز با تشریح وضعیت کنونی استان در حوزه اشتغال و تسهیل و رفع موانع تولید افزود: با توجه به پویایی و روند مطلوب البرز در این حوزه، این استان بستر لازم برای سرمایه گذاری و بهره برداری از تسهیلات بانک ها را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار