آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: توجه به نیازهای زائران امام رضا (ع) و رفع احتیاجات آنان در حوزه‌های مختلف نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و همکاری تمام دستگاه‌ها است که باید در این راستا تلاش ویژه‌ای شود.
کد خبر: ۵۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 09 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود مضجع شریف رضوی در مشهد مقدس، اظهار داشت: سالانه شاهد تردد خیل عظیم مشتاقان زیارت بارگاه منور حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) به این کلانشهر هستیم.

وی با تاکید بر ساماندهی و مدیریت امور زائران، خدمت‌رسانی مطلوب به زوّار این امام همام را مهم‌ترین کار استاندار، شخصیت‌ها و مسئولان استان دانست.

این مرجع عالیقدر گفت: توجه به نیازهای زائران و رفع احتیاجات آنان در حوزه‌های مختلف نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و همکاری تمام دستگاه‌ها است که باید در این راستا تلاش ویژه‌ای شود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی از تامین آب شرب و تحویل نان با کیفیت به زائران به عنوان دو چالش مهم در مشهد یاد کرد و بر لزوم مدیریت آن از سوی متولیان امر تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده، حضور مراجع عظام و علمای برجسته در مشهد را نقطه قوتی برای مردم و حوزه‌های علمیه استان دانست و اظهار داشت: همواره از منویات بزرگان در ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران استفاده خواهیم کرد و خواهان دعای خیر برای حصول توفیق در این مسیر هستیم.

علیرضا رشیدیان دغدغه‌های این مرجع بزرگوار در موضوعات مختلف را به‌جا دانست و افزود: برای رفع این چالش‌ها اقدامات موثری صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید و رئیس‌جمهور به موضوعات مرتبط با مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: بحران آب به عنوان چالشی اساسی در کشور به شمار می‌رود و در استان ما نیز این موضوع شدت بیشتری دارد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: اجرا و تکمیل چندین پروژه سد در استان، لوله‌گذاری برای انتقال آب به مشهد مقدس و انجام مطالعات انتقال آب از دریای عمان و آب‌های ژرف، از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

وی برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی از طریق اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، اصلاح بذر، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را از دیگر مواردی دانست که برای استفاده بهینه از منابع آب استان در حال اجراست.

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس برآوردها و با توجه به بارش‌های اخیر وضعیت برداشت و ذخیره سازی گندم و جو در استان مطلوب است.

رشیدیان بر تحویل نان با کیفیت به زائران و مجاوران تاکید کرد و گفت: این مهم را از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیر می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار