کد خبر: ۵۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 07 July 2015
استاندارالبرز با بیان اینکه دولت 'تدبیر و امید' با مشکلات فراوانی مواجه است،گفت: با این حال فرصت آزمون و خطا دراین دولت وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز سه شنبه درنشست شورای مشورتی و توسعه البرز افزود: باید تمام تلاش ها به انجام برنامه های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی معطوف شود.

وی به برخی وظایف شورای مشورتی استان اشاره کرد و ادامه داد: این شورا به نوعی تحکیم بخش روابط گروه های مختلف اجتماعی در منطقه است.

طهایی تاکید کرد: از ایده های صاحبنظران در تکمیل سند آمایش سرزمینی استان باید بهره گرفت؛هر میزان بیشتر بر روی این سند کار شود قطع به یقین برای ترسیم آینده این استان مفیدتر خواهد بود. 

وی نقشه راه شورای مشورتی استان را حرکت در مسیر تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: جایگاه اجرایی مجمع شورای مشورتی استان باید تعریفی شفاف بر مدار وعده های انتخاباتی دولت باشد.

در ادامه شورای مشورتی استان هر یک از اعضا به بیان دیدگاه ها و نقطه نظریات خود با رویکردی توسعه محورانه پرداختند.

نقش تأثیرگذار البرز بعنوان استان مجاور در پایتخت، پیگیری مطالبات مردمی در شورا، لزوم تکریم ارباب رجوع، پیکیری نقش هویت محوری استان، تحکیم عناصر نخبگان و تشکل ها،انعکاس مسائل و مطالب مردم به مدیریت استانی، ارائه طرح های راهبردی و اجرایی در مجمع، تشکیل نشست ها به صورت ماهیانه، شناسایی جریان های فرهنگی، تقویت زیرساخت های سیاسی ، بکارگیری مشارکت گروه های مردم نهاد، شناخته شدن جایگاه احزاب در توسعه استان، ایجاد حلقه ارتباطی بین دانشگاه ها،مراکز علمی و تحقیقاتی با دستگاه های اجرایی، توجه به توسعه فرهنگی از جمله محورهای مذاکرات اعضای مجمع شورای مشورتی توسعه استان با استاندار البرز بود.

در پایان نیز هر یک اعضای مجمع مشورتی توسعه استان البرز ابلاغ خود را دریافت کردند.

دراین نشست استاندارالبرز همچنین از حمایت مالی پایان نامه های مرتبط با استان البرز خبرداد .

سید حمید طهایی افزود: از آنجایی که استان البرز محل استقرارمجموعه های علمی و پژوهشی در سطح ملی است، سهم استقرار این مراکز تحقیقاتی تنها نباید عاید مجامع بین المللی و ملی باشد و تنها هزینه های آن بر دوش این استان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات بین فعالیت های دو حوزه علمی و امور اجرایی یکی از برنامه های اولویت دار محسوب می شود به همین منظور و با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت با دانشگاه از پایان نامه هایی که با موضوع استان تهیه شده حمایت مالی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار