هشدار محیط زیست البرز درباره احتمال شیوع آنفولانزای مرغی
آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی است که از طریق پرندگان وحشی و آبزی مهاجر قابل انتقال بوده و به گفته مسئولان تاکنون هیچ واکسنی که به طور کامل انسان را از این بیماری محافظت کند، تولید نشده است.
کد خبر: ۵۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 07 July 2015

به گزارش تابناک – البرز: در سال های اخیر همواره یک دغدغه در برخی از استان ها وجود داشته که مربوط به شیوع بیماری آنفولانزای مرغی است.
آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی است که از طریق پرندگان وحشی و آبزی مهاجر قابل انتقال بوده و به گفته مسئولان تاکنون هیچ واکسنی که به طور کامل انسان را از این بیماری محافظت کند، تولید نشده است.
نشانه‌های آنفولانزای پرندگان در انسان بسیار متنوع بوده و دوره نهفتگی آن سه روز می‌باشد.
آبریزش ساده چشم، تب، سرفه، گلودرد، ذات الریه ویروسی و خونریزی از بینی و لثه‌ها بخشی از علایم ابتلا به این بیماری هستند.
حال رئیس اداره محیط زیست کرج از تشکیل گشت مشترک شناسایی موارد مشکوک به آنفولانزای پرندگان در مرکز استان البرز خبر داده است.
حمیدرضا لشگری اظهار کرد: با توجه به این که هنوز واکسنی برای مقابله صددرصدی با این بیماری تولید نشده پیشگیری و مراقبت جهت جلوگیری از ابتلابه این بیماری اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: بنابراین رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه از جمله خودداری از شکار و نگهداری پرندگان مهاجر و بومی آبزی، جلوگیری از ورود پرندگان وحشی به محل نگهداری پرندگان خانگی از طریق نصب توری و عدم تهیه گوشت مرغ از مراکز غیرمجاز و عرضه کنندگان دوره گرد ضروری به نظرمی‌رسد.
وی از شهروندان کرج درخواست کرد تا در صورت مشاهده لاشه هرگونه پرنده و یا موارد مشکوک به این بیماری از نزدیک شدن و تماس با آن به شدت خودداری و مراتب را در اسرع وقت به این اداره به شماره تلفن‌های 32504905-32504962 اطلاع دهند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج به تشکیل گشت مشترک شناسایی موارد مشکوک به این بیماری درشهرستان خبرداد و گفت: این گشت در راستای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان دامپزشکی برای شناسایی پرندگان مهاجر و بومی و یا لاشه آنها که مشکوک به بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور می‌باشد، تشکیل شده است.
لشگری در پایان گفت: برنامه گشت مشترک کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و اداره دامپزشکی شهرستان کرج از زیستگاه‌های مختلف شهرستان از هفته گذشته آغاز گردیده و تا پایان فصل تابستان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار