مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: تهیه و ثبت خاطرات ۴۴۲ خانواده شهید استان در سال ۱۳۹۶ پایان یافت.
کد خبر: ۵۸۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 11 April 2018

احمد ابراهیمی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و در بین جوانان یکی از کارهای مهم بنیاد است گفت: در این ارتباط تهیه و ثبت خاطره ۴۴۲ خانواده شهید استان در سال ۱۳۹۶ پایان یافت. در این طرح با مراجعه به خانواده های معزز شهدا نسبت به جمع آوری و ثبت خاطره آن ها از شهدای انقلاب اسلامی اقدام شد و اجرای طرح در سال ۱۳۹۷ نیز با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جمع آوری اسناد شهدا، تهیه، ثبت و انتشار خاطرات والدین آن ها از فرزندان سرفرازشان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و میان جوانان دارد. دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان یزد گفت: رویکرد اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برای تحقق آن خاطره نگاری، برگزاری یادواره ها و نشست های فرهنگی بسیار مؤثر است.

ابراهیمی در ادامه بابیان اینکه طرح ضیافت ازجمله طرح های اساسی بنیاد استان یزد است، در این خصوص بیان کرد: در چارچوب اجرای طرح ضیافت، مراسم سالگرد همه شهدا بر اساس تاریخ شهادت آن ها برگزار می شود. در سال گذشته، بیش از دو هزار یادواره و یادمان شهدا برگزار شد که برگزاری تعداد یادواره و یادمان شهدا در هم سنجی با استان های دیگر نمونه است، امسال نیز این امر با همکاری مردم و خانواده شهدا ادامه خواهد داشت. انتهای پیاممنبع: ایسنا مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع رسانی خود را در این رابطه انجام می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار