استاندار کرمانشاه گفت:تخصیص اعتبارات هزینه‌ای ۳۲۵ میلیارد تومان بوده که به طور ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده و حدود ۱۱ میلیارد تومان آن باقیمانده که طی امشب ابلاغ می‌شود که در این صورت تخصیص‌های جاری به ۱۰۷ درصد می‌رسد.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 05 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز در اولیننشست شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت:نباید اجازه داد درحالی که تخصیص در سال ۹۶ به صورت ۱۰۰ درصد است، اما نقدینگی را سال ۹۹تحویل بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: کل بودجه باید به طور نقدینگی پرداخت می‌شد، اما به چه دلیل ۳۳ درصد آن در اسناد وارد شد کهباید توسط این دو دستگاه پیگیری می‌شد و اجازه نمی‌دادند این میزان به اسناد تبدیل می‌شد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت:با توجه به خسارت و تخریب ۸ هزار و ۴۴۹ واحد در ۱۱ شهرستان طی زلزله اخیر ، تا الان حدود ۳ هزار و ۸۹۷ واحد پروانه ساخت صادر شده است کهفرمانداران باید در خصوص تعیین تکلیف مابقی واحد‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

بازوند تصریح کرد: از ۲۲ واحد تخریبی در کرمانشاه و ۶۳ واحد دالاهو هرکدام یک پروانه صادر شده است که باید این روال پیگیری شود چرا که ما باید پیگیر باشیم نه مردم.

وی تاکیدکرد: حضور فعال نظام مهندسی لازم و واجب است در غیر اینصورت باید اطلاع رسانی شود چرا که ما می‌توانستیم طراحی و نظادت را با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر به استان‌های دیگر واگذار کنیم، اما ترجیح دادیم با متری ۱۰ هزار تومان آنرا به مهندسین بومی تحویل دهیم و باید نظارت کنند و فرمانداران نیز به این مهم توجه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: در این راستاسازمان نظام مهندسی استان باید نظارت دقیق تری بر روند ساخت و ساز‌های واحد‌های زلزله زده داشته باشد چرا که در این زمینه کاستی‌هایی هست کهباید جبران شود.

بازوند در ادامه اشاره‌ای به راه آهن غرب نمود و افزود:راه آهن به صورت استانی اداره نمی‌شود بلکه حوزه‌ای بوده و استان کرمانشاه تحت پوشش اراک است.

به گفته استاندار:باید تلاش کنیم که اداره کل مستقلی برای استان طراحی کنیم و در این راه نمایندگان استان باید کمک کنند تا بتوانیم از ایستگاه نهاوندتا اسلام آباد و ... را تحت پوشش خود استان قرار دهیم.

بازوند گفت: طی مذاکراتی که با معاون وزارت راه وشهرسازی داشته ایم، چنین عنوان شد که اگر اعتبار کار را تامین کنیم، امکان تکمیل راه آهن کرمانشاه-خسروی تا پایان سال ۹۸وجود دارد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار