با اختصاص 4000 میلیارد تومان از سوی دولت
استاندار البرز گفت: دولت بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای تجهیز، تکمیل و مکانیزاسیون بخش کشاورزی البرز اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۸۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 04 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ محمد علی نجفی در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز در یکی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی ساوجبلاغ، افزود: امروز جلسه رونق تولید را در ساوجبلاغ و در یک مجموعه صنعتی - کشاورزی که در خدمت باغداران و کشاورزان است، برگزار کردیم.


وی افزود: دولت از طریق بانک کشاورزی و سایر بخش ها، بیش از 4 هزار میلیارد تومان در بحث مکانیزاسیون اختصاص داده و همین نگاه حمایتی در استان دنبال می شود.


نجفی با بیان اینکه هدف اصلی ما نیز تقویت زیرساخت های بخش کشاورزی در روستاها است، گفت: تقویت اشتغال روستایی با اختصاص تسهیلات با نرخ پایین و مناسب در البرز پیگیری و اجرایی می شود.


استاندار البرز در ادامه با اشاره به نخستین بازدید صنعتی خود در سال جدید که با رویکرد حمایت از کالای تولید داخل انجام شد، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای زیبای این شرکت تولید قطعات و ماشین آلات بخش کشاورزی است.


وی افزود: این مجموعه صنعتی که سالها پیش کم رمق بود، با تلاش مضاعف،افزایش ظرفیت تولید پیدا کرد و امروز باید اذعان داشت که عمده محصولات آن در خدمت محصولات تولیدی و صنایع پایین دستی است و 300 سازنده نیز به عنوان زیر مجموعه فعالیت دارند.


استاندار البرز گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا در مسیر تحقق شعار سال، بخش تولید در خدمت صنعت، کشاورزی وخوداتکایی قرار گیرد.


مدیر کل صنعت معدن وتجارت استان البرز نیز به اشاره به شعارسال گفت: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی یکی از بندها و اولویت ها تشکیل ستادی در این زمینه بوده که به بحث حمایت از کالای ایرانی پرداخته است.


ایرج موفق گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در ارتباط با تحقق شعار سال تدابیری را اندیشیده تا کالای تولید داخل با کیفیت و قیمت تمام شده مناسب برای ایجاد فضای رقابتی به خارج از کشور نیز صادر شود.


وی افزود: اطلاع رسانی شرایط و ویژگی کالا و پیدا کردن بازار جدید برای کالای ایرانی و صادراتی یکی از اقدامات حمایت از کالای ایرانی خواهد بود.


موفق اظهار داشت:کالای استاندارد و با کیفیت شرایط ورود به بازار را خواهد داشت و تولیدکنندگان باید به این مهم توجه داشته باشند.


وی در ادامه به ارائه گزارشی در ارتباط با اقدامات ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید استان البرز در سال گذشته پرداخت و گفت: ما بیش از 2 هزار و300 مصوبه داشتیم که 100 درصد آن اجرایی شد.


فرماندار ساوجبلاغ نیز در این نشست از عملکرد بانک ها گلایه کرد و گفت: اگر چه در سال 96 بیش از 131 میلیارد تومان وام در بخش کشاورزی و صنعتی پرداخت شده است اما انتظار و توقع ما بیش از این مبلغ بوده که متاسفانه بانک ها رویکرد مناسبی را برای تخصیص اعتبار نداشتند.


ابوالقاسم پالیزگیر اظهارداشت: شهرک صنعتی ماموت و برکت در حال اجرا است و تقاضا می کنم مشکل شهرک کیهان صنعت نیز مرتفع شود تا شرایط ایجاد اشتغال نه تنها برای ساوجبلاغ بلکه برای استان نیز فراهم شود.


احمد زارعی فرکوش مدیر عامل شرکت دهقان ورز در این نشست با بیان مشکلات و موانع در پیش روی این شرکت، گفت: ما با استفاده از توان داخلی توانسته ایم در این شرکت نیاز خاورمیانه را تامین کنیم و با کیفیت ایتالیا و قیمت چین محصولات و ادوات کشاورزی تولید کنیم.


مدیر عامل شرکت دهقان ورز افزود: چین در حال حاضر توان رقابت با این شرکت را نمی تواند داشته باشد، چون قیمت این واحد تولید کننده پایین تر از این کشور است و ما توانسته ایم در تولید یونجه چین و بافت بندهای دروگرها از شرایط بحران عبور کنیم.


زارعی فرکوش گفت: با رایزنی های صورت گرفته شده شرایط انتقال دوخط مونتاژ برای کشور عراق از سوی این شرکت فراهم شده است.


وی گفت: تولید موتورهای دیزل در این شرکت کاملا بومی سازی شده و امروز باقاطعیت می توانیم بگوییم که کار تولید این موتور ها به استثنای سوزن پمپ و انژکتور( که تنها در کشور ایتالیا و اسپانیا تولید می شود)در شرکت دهقان ورز طراحی و تولید می شود که در دروگرها و تراکتورهای باغی کاربرد دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار