رئیس صنف پوشاک یزد خبر داد:
رئیس صنف پوشاک استان یزد گفت: شب بازارها که اقدام به عرضه پوشاک می‌کنند باعث شده‌اند فروشندگان رسمی پوشاک که دل به شلوغی بازار در نوروز بسته‌اند، متضرر شوند.
کد خبر: ۵۸۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 01 April 2018

مهدی باغستانی با اشاره به فعالیت بالغ‌بر 1100 واحد صنفی پوشاک در استان یزد، گفت: در ایام نوروز و افزایش چشمگیر گرایش مردم به خرید پوشاک، مدیریت بازرسی اتاق اصناف یزد توسط 10 گروه 2 نفره به بررسی و نظارت دقیق ملزومات شب عید اعم از پوشاک می‌پردازد.

وی افزود: البته گروه بازرسی صنف پوشاک یزد نیز با راه‌اندازی گروه بازرسی بر مواردی ازجمله ارائه اجناس باقیمت مناسب پرداخته و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و رعایت عدالت در بازار پوشاک اقدامات خود را صورت می‌دهد.

مسئول صنف پوشاک یزد در ادامه از اجرای طرح بازرسی این صنف از 15 بهمن‌ماه 1396 الی 30 فروردین‌ماه 1397 خبر داد و تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که این گروه عمدتاً شکایت محور بوده و به شکایات مردم در خصوص گران‌فروشی، کم‌فروشی و مواردی ازاین‌دست رسیدگی می‌کند.

باغستانی بیان کرد: در برخی گزارش‌ها گله‌مندی مردم از تفاوت قیمت‌ها در مغازه‌ها و حتی مغازه‌های نزدیک به یکدیگر عنوان‌شده است که دراین‌باره باید گفت که این تفاوت قیمت ناشی از مواردی همچون تفاوت در نوع و جنس پارچه و نوع دوخت پوشاک است، این موارد از سوی صنف پوشاک و توسط کارشناسان برجسته و متخصص در این زمینه بررسی خواهد شد تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به کسادی بازار 1396 نسبت به سال 1395 اذعان کرد: البته تولید داخلی پیشرفت چشمگیری داشته و به‌نوعی رقابت در عرصه پوشاک با تولیدکنندگان خارجی رسیده است ولی با توجه به وارداتی بودن عمده نخ در کشور و نوسان شدید بازار ارز در کشور، تهدیدهایی متوجه بازار پوشاک شده که امیدواریم مسئولان در این خصوص تدابیر مناسبی را اتخاذ و اجرا کنند.

مسئول صنف پوشاک یزد ضمن گله‌مندی از برخی بی اقدامات نظیر شب بازارها و احداث مراکز موسمی عرضه پوشاک در اماکن دیدنی و تفرجگاه‌های یزد افزود: واحدهای صنفی پوشاک در شهر و استان یزد در تمام طول سال فعال بوده و مالیات و عوارض خو را پرداخت می‌کنند و چشم امیدی به نوروز و خرید مردم و مسافران دارند.

باغستانی ادامه داد: برخی با احداث شب بازارهای فارغ از این هزینه‌ها و نیز بازارهای موسمی در اماکن دیدنی یزد، این حق را به‌نوعی از ما سلب می‌کنند، امیدواریم مسئولان را ارائه برنامه‌های مناسب و سازمان‌بندی این دست اقدامات گامی مناسب در راستای حفظ حقوق واحدهای عرضه پوشاک در یزد بردارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار