سرپرست شرکت معادن قدس رضوی از راه اندازی معدن سنگ مرمریت خلج مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محمدعارف عارفی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: محصولات معدن سنگ مرمریت خلج مشهد، انواع مرمریت درجه یک و دو خواهد بود که بر اساس مجوزهای قانونی و پروانه بهره ‌برداری از آن متعلق به شرکت معادن قدس رضوی است.

وی با بیان اینکه بیشترین کاربرد این سنگ در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی است، گفت: دیگر تولیدات سنگ مرمریت در مواردی همچون مصارف سازمان میراث فرهنگی، آثار باستانی مانند محوطه آرامگاه فردوسی مشهد و همچنین در ساختمان‌های با قدمت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

عارفی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بر اساس پروانه بهره برداری سالانه 6 هزار تن سنگ مرمریت درجه یک و دو استحصال شود.

وی از اشتغال حدود 10 نفر در وهله نخست در این معدن گفت و خاطرنشان کرد: بیشتر این افراد از نیرو‌های بومی مشهد به شمار می‌روند.

سرپرست شرکت معادن قدس رضوی با اشاره به ایجاد پیشکارهای جدید در این معدن بیان کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد پیشکارهای جدید در معدن خلج، تولید سنگ مرمریت را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: معدن سنگ مرمریت خلج در کوه‌‍‌های خلج در جنوب شرقی شهر مشهد به طول 2 کیلومتر واقع شده که پس از فعالیت حدود 15 ساله، مدتی غیرفعال بوده و در سال جاری دوباره فعال و راه اندازی شده است.

عارفی تعداد معادن فعال شرکت معادن قدس رضوی را 3 معدن عنوان کرد و به خبرنگار ما گفت: با فعال شدن این معدن، تعداد معادن فعال شرکت به 3 معدن رسیده که شامل معادن گرانیت ده مرغ نهبندان، گرانیت چاه وک نهبندان و سنگ مرمریت خلج مشهد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار