مدیرکل استاندارد استان یزد:
مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه تولیدات استان یزد از بهترین‌های کشور است، از بهبود کیفیت نان، قند و کپسول‌های آتش‌نشانی به عنوان اولویت‌های استاندارد استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 29 March 2018

محمدحسین ماجدی اردکانی با اشاره به نقش استاندارد در تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: کالای ایرانی موردپسند و قابل‌مصرف در جامعه ایرانی باید دارای ویژگی‌های مشابه کالاهای خارجی یا متناسب با فرهنگ جامعه باشد و همچنین بتواند در بازار با کالاهای خارجی رقابت کند؛ لذا تعیین این ویژگی‌ها و کنترل آن از وظایف استاندارد است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین نقش ما در تحقق شعار سال تعیین ویژگی‌های مشابه کالاهای خارجی یا متناسب با فرهنگ جامعه و کنترل آن‌هاست، افزود: در راستای ارتقای شاخص‌های استاندارد در استان یزد همواره اتفاقات خوبی در سطح استان اتفاق افتاده است؛ چنانچه استانداردها به‌روز می‌شوند یا متناسب با سطح تکنولوژی جامعه تغییر می‌کنند؛ لذا در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به مهم‌ترین مشکل مقوله استاندارد در استان یزد برای بهبود کیفیت کالاهای ایرانی، اظهار داشت: مشکل عمده‌ای که در برخی کالاهای تولیدی استان یزد داریم و با توجه به شرایط اقتصادی، هدف‌گذاری تولیدکننده روی حداقل‌های استاندارد است که این کالاها ممکن است گاهی از محدوده استاندارد خارج شوند و پایین از سطح کیفیت استاندارد عرضه شوند؛ لذا برخورد با این تولیدکنندگان وقت و هزینه زیادی را از استاندارد می‌گیرد.

ماجدی با تأکید بر اینکه درمجموع تولیدات استان یزد از بهترین‌های کشور است و نشان‌های تجاری یزد (برند) در کشور و حتی خارج از کشور پذیرفته‌شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت استاندارد کالاهای تولیدی در استان یزد در وضعیت خوبی به سر می‌برد؛ چنانچه به‌طور خاص در سال گذشته توانستیم تا حدودی وضعیت روغن کنجد، تیرچه و بلوک، آسانسور و وسایل بازی را در استان یزد سامان دهیم.

این مقام مسئول بهبود کیفیت نان، قند و کپسول‌های آتش‌نشانی در استان یزد را از اولویت‌های اداره استاندارد استان یزد در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: اولویت در راستای بهبود وضعیت نان و قند و کپسول‌های آتش‌نشانی در استان یزد به این مفهوم نیست که وضعیت بقیه در حاشیه قرار گیرد؛ چراکه برای تحقق شعار امسال همه تلاش خود را می‌کنیم که مسئولان کیفیت در کارخانه‌های به جایگاه اصلی خود برسند.

وی با تأکید بر اینکه حقوق شهروندی و اقتصاد مقاومتی با استاندارد عجین هستند، اضافه کرد: توسعه و اشتغال پایدار درگرو استاندارد است؛ چراکه در هر جامعه‌ای که به استاندارد اهمیت داده شود شکوفایی حاصل می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان یزد در پایان با اشاره به اولویت‌های استاندارد استان یزد در سال 97، عنوان کرد: با توجه به اینکه استان یزد از شهرهای کهن و همچنین دارای میراث جهانی است؛ لذا انتظار می‌رود جایگاه استاندارد در خدمات مدیریت شهری برجسته شود؛ همچنین امید است مدیران استان و شهر به مقوله‌های یادشده توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار