سرپرست راهور استان یزد خبر داد
سرپرست راهور استان از حضور گشت‌های نامحسوس در معابر شهری جهت برخورد با متخلفان و رانندگان خطرآفرین خبر داد و گفت: در برخی نقاط شهر شاهد حرکات مارپیچ و آلودگی‌های صوتی هستیم که با این‌گونه موارد برخورد شدید خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 26 March 2018

سرپرست پلیس راهور استان یزد اولین راهبرد و هدف پلیس راهور را نظم‌بخشی و ساماندهی ترافیک در جهت کاهش تصادفات تلفات و خسارات مالی و جانی دانست و اظهار داشت: سوابق و آمارها نشان می‌دهد در سه سال گذشته با نصب دوربین‌ها و حضور عوامل در سطح شهر با کاهش تصادفات روبرو بودیم و این در حالی است که پیش‌ازاین بیشترین تلفات در استان یزد به ثبت می‌رسید.

محمد پور شمس بابیان اینکه در سال 96 شاهد کاهش 6 درصدی تلفات در استان بودیم اظهار داشت: سابقه نشان داده است که هر موقع دستمان را به جهت یاری به سمت مردم دراز کردیم موفقیت از آن ما بوده است بنابراین برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود نیازمند همراهی مردم و مشارکت ارگان‌های مرتبط هستیم.

پور شمس تصریح کرد: به نظر بنده پیشگیری کیفری در شرایط کنونی جوابگو نبوده و باید با اقدامات اجتماعی نظیر فرهنگ‌سازی و آموزش خانواده‌ها و همچنین اقدامات وضعی مانند رفع نواقص معابر و اصلاح هندسی آنان و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای عابران پیاده آمار تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی را کاهش دهیم.

موتورسیکلت سواران؛ بیشترین تلفات را به خود اختصاص دادند

وی بیشترین تلفات رانندگی را مربوط به موتورسیکلت‌سواران دانست و در خصوص برنامه‌های راهور استان برای کاهش آمار تلفات موتورسواران ابراز داشت: قصد داریم با اقدامات فرهنگی و مشارکت خانواده‌ها آمار تلفات را در این زمینه کاهش دهیم.

سرپرست پلیس راهور استان ادامه داد: موتورسیکلت‌سواران در یزد به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ دسته اول، موتورسوارانی هستند که رانندگی سالمی داشته و بنا بر شرایط آب و هوایی و استفاده مطلوب از موتورسیکلت در بحث هزینه‌ها از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند و درزمینهٔ رعایت قوانین و مقررات هم کوشا هستند؛ دسته دوم راکبان جوان هستند که بنا بر اقتضائات سنی خود دست به انجام حرکات مخاطره‌آمیزمی زنند که در خصوص این دسته معتقدیم باید با فرهنگ‌سازی و استمداد از خانواده‌ها تلفات را کاهش دهیم و اما دسته سوم موتورسواران و رانندگانی هستند که با علم و آگاهی قبلی اقدام به رفتارهای هنجار شکنانه و مخاطره‌آمیز کرده و آسایش و جان خود و مردم را به خطر می‌اندازند.

پور شمس تأکید کرد: قطعاً پلیس راهور با چنین افرادی به‌شدت برخورد خواهد کرد و امیدواریم با فرهنگ‌سازی رسانه مردم نیز برخورد قاطع با چنین افرادی را از پلیس مطالبه کنند و همراه و یاور پلیس در این زمینه باشند.

وی ادامه داد: البته عابران پیاده نیز در رده دوم تلفات رانندگی در استان هستند که باید با اصلاح هندسی معابر شهری این‌گونه از تلفات را هم کاهش دهیم.

سرپرست راهور استان همچنین از حضور گشت‌های نامحسوس در معابر شهری جهت برخورد با متخلفان و رانندگان خطرآفرین خبر داد و گفت: در برخی نقاط شهر شاهد حرکات مارپیچ و آلودگی‌های صوتی هستیم که با این‌گونه موارد برخورد شدید خواهد شد.

پور شمس ابراز امیدواری کرد: با این قبیل اقدامات بتوانیم رضایت شهروندان و هم استانی‌های عزیز را جلب کرده و فضایی را به وجود آوریم که کسی جرات تعرض به حقوق مردم را پیدا نکند.

این مقام مسئول با اشاره به آمادگی 100 درصدی نیروهای پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای راهور استان از 24 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده‌باش کامل هستند.

شهروندان یزدی از سفر غیرضروری به هسته مرکزی شهر خودداری کنند

وی در ادامه به حضور مهمانان نوروزی در یزد اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه شهر یزد به ثبت جهانی رسیده و مهمانان زیادی اعم از خارجی و داخلی در یزد حضور دارند و ازآنجاکه فرهنگ ترافیکی هر شهر بخشی از فرهنگ مردمان آن شهر را به نمایش می‌گذارد لذا از شهروندان یزدی خواهشمندیم حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری به هسته مرکزی شهر خودداری کرده و برای جابه‌جایی نیز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا بار دیگر مهمان‌نوازی خود را به منصه ظهور بگذارند.

پور شمس در خصوص محدودیت‌های ترافیکی هم گفت: در برخی ساعات و با توجه به حجم ترافیک خیابان قیام یک‌طرفه خواهد شد و کوچه زندان اسکندر نیز در ایام تعطیلات یک‌طرفه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار