زمزمه جدایی برخی محلات شهر کرج و پیوستن این محلات به شهر فردیس یا کمال شهر ازجمله موضوعاتی بود که در جلسه علنی شورای شهر مطرح و بررسی شد.
کد خبر: ۵۷۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 07 March 2018

به گزارش تابناک : عباس زارع در نطق پیش از دستور چهل و هفتمین جلسه شورای شهر کرج ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، اظهار کرد: اقدام شایسته‌ای برای احیای باغ سیب صورت گرفته است، این باغ ذخیره خوبی برای کرج است که با اقدامات انجام‌گرفته پایدار خواهد ماند.

وی در بخش دیگری به بازدید اخیر از شهرک اصلاح بذر واقع در محمدشهر کرج اشاره کرد و گفت: متوجه شدیم این شهرک در محدوده خدماتی کرج واقع نشده از طرفی ساکنان عدیده‌ای را در خود جای‌داده است و شنیده می‌شود شهرداری خدماتی را با منت به ساکنان این منطقه ارائه می‌دهد از طرفی مشکل حقوقی در رابطه با اسناد ساکنان این شهرک به مساعدت شهرداری نیاز دارد.

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای شهر کرج گفت: در اصل هیچ‌گونه خدماتی به ساکنان این منطقه ارائه نمی‌شود از طرفی بایستی به‌موجب حساسیت منطقه‌ای این شهرک، نسبت به نصب پل عابر پیاده در ورودی این شهرک اهتمام داشت.

زارع با اعلام اینکه در مرحله تهیه طرح تفصیلی هستیم به همین سبب می‌توان با پیگیری لازم این محدوده را در طرح تفضیلی جدید جای داد در ادامه به ترافیک متأثر از میدان میوه و تره‌بار  واقع در جاده محمدشهر کرج اشاره کرد و گفت: امیدوارم رفع این ‌مشکلات به‌صورت ویژه در دستور شهرداری قرار گیرد.

یکپارچگی شهر کرج حفظ شود

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای شهر کرج تأکید کرد: موضوعاتی در خصوص منفصل کردن قسمت‌هایی از شهر کرج و الحاق آن به فردیس به گوش می‌رسد که این موضوع نگرانی‌هایی را در پی خواهد داشت چراکه محله‌هایی که اصالتاً کرجی بودند در این تصمیم‌گیری‌ها موردتوجه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه باید یکپارچگی شهر حفظ و کج‌سلیقگی‌ها در این خصوص شکل نگیرد، گفت: مردم این منطقه موافق جدا شدن از کرج نیستند لذا خواهشمندم به این مسئله توجه ویژه‌ای شود، قسمت اعظمی از آرای اعضای شورای شهر کرج در آن منطقه جمع‌آوری‌شده که انتظار می‌رود خواسته مردم محل در این خصوص اخذ شود.

زارع تشریح کرد: متأسفانه زمزمه‌هایی نیز برای تبدیل کمال شهر به شهرستان و الحاق مهرشهر به این منطقه به گوش می‌رسد، نباید خطوطی به وجود آید که انفصال مجموعه‌هایی که با یکدیگر کار می‌کنند را به همراه داشته باشد.

تدوین سند راهبردی توسعه پایدار در کرج

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج در ادامه بابیان اینکه نیازهای اساسی شهروندان ارتقای شاخص محیط زیستی و توسعه پایدار است که ارتباط نزدیکی با سایر بخش‌های مدیریتی نظیر ترافیک، فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: تهیه سند راهبردی برای حل مشکلات محیط زیستی کلان‌شهر کرج الزامی است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند هستیم برای راهبری فعالیت‌های محیط زیستی کلان‌شهر کرج ساختاری اداری تشکیل دهیم، گفت: گزارشی از وضعیت موجود شهر بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار باید در سند راهبردی مذکور موردتوجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر لزوم تعیین میزان عقب‌ماندگی کلان‌شهر کرج نسبت به استانداردهای جهانی در خصوص موارد یادشده، گفت: امیدواریم این موضوع هر چه سریع‌تر در دستور مدیریت شهری برای تدوین سند یادشده قرار گیرد.

تخصیص ۴ میلیاردتومان برای جنگل‌کاری حریم شهر کرج

وی به درخواست شهرداری کرج برای خرید اقلام موردنیاز برای طرح دوام و مدیریت بحران به میزان ۴ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۸۳ قلم کالا و سایر تجهیزات به‌واسطه اهمیت بالای موضوع مورد موافقت قرارگرفته شده است.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق شورای شهر اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان برای جنگل‌کاری حریم شهر در نظر گرفته‌شده است.

همچنین احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر کرج با اشاره به اهم اقدامات انجام‌گرفته پیرامون کاهش ترافیک شهری، گفت: ترم سیستم حمل‌ونقل جدیدی است که در ۲۰ سال گذشته وارد عرصه سیستم حمل‌ونقل عمومی کشورها شده است بدین منظور و با توجه به مطالعات صورت گرفته می‌توان این سیستم پاک را در کرج عملیاتی کرد.

وی بابیان اینکه امکان بهره‌برداری از این سیستم حمل‌ونقل عمومی برای تمام مردم جامعه وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم این پروژه به تصویب برسد تا این سیستم حمل‌ونقل عمومی نوین در دستور کار مطالعاتی و اجرایی قرار گیرد.

غدیر مهدوی نیز با تأکید بر اینکه برای مشکلات پیچیده شهر باید راه‌های نوین و جدیدی را پیش گرفت چراکه راه‌های سنتی هزینه‌های سنگینی را متحمل شهر می‌سازد، اظهار کرد:  پروژه‌ترم از هر نظر تائید شده و مطالعات دقیقی در این خصوص صورت گرفته است لذا امیدواریم در کرج عملیاتی شود.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار