معاون جذب و سازمان دهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: نخستین کاروان سلامت این نهاد برای ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان در شهرستانزلزله زده سرپل ذهاب حضور یافت.
کد خبر: ۵۷۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 01 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،مرتضی مرادی افزود: این کاروان متشکل از پزشکان متخصص و عمومی، پیراپزشکی و پرستاری است که خدمات تخصصی و درمانی وتامین حداقل دارو‌ها را به صورت رایگان در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب به مدت ۲ روز ارائه می‌دهد.

و ی اظهار کرد: نخستین کاروان ۲۴ تن از پزشکان و پرستاران استان گلستان هستند که هم اکنون در ساختمان مدیریت بحران سرپل ذهاب حضور یافته و طی امروز و فردا بیمارانمراجعه کننده را رایگان ویزیت می‌کنند.

معاون جذب و سازمان دهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: پزشکان شرکت کننده در طرح کاروان سلامت برای حضور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خود عضوداوطلبان سازمان جمعیت هلال احمر هستند و در صورت نیاز کار ارجاع بیماران به مراکز درمانی را انجام می‌دهند.

مرادی افزود: قرار است طرح کاروان سلامت که از امروز در مناطق زلزله زده کرمانشاه آغاز شده تا خرداد ماه سال ۹۷ تداوم یابد و به ترتیب اولویت هر ۲ هفته یکبار کادر درمانیداوطلبان جمعیت هلال احمر استان‌های مختلف کشورمان در شهرستان‌های زلزله زده استان حضور پیدا کنند و خدمات لازم را به زلزله زدگان ارائه دهند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری وروستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار