رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در 10 ماه نخست امسال، 172 میلیون دلار کالا با وزن 139 هزار تن از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۵۷۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: در 10 ماه نخست امسال، 172 میلیون دلار کالا با وزن 139 هزار تن از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد، صادرات استان قم به لحاظ ارزش 26 درصد و به لحاظ وزن 59 درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: بخشی از کالاهای استان قم از طریق گمرک استان صادر نمی‌شود، به همین دلیل برای پیدا کردن میزان واقعی صادرات استان قم باید تلاش زیاد کنیم و در این راستا برنامه ریزی کردیم تا از خوداظهاری تولیدکنندگان استان به خصوص در بخش فرش استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کشورمان در 10 ماه نخست امسال 37 میلیارد دلار صادرات و 42 میلیارد دلار واردات داشت و در این مدت میزان واردات ایران بیش از پنج میلیارد دلار از صادرات کشورمان بیشتر بود، این درحالی است که در سال 95 تراز تجاری ایران مثبت بود.

سیجانی با اشاره به برنامه صادراتی استان قم در سال 96 اظهار کرد: هدف گذاری صادرات امسال استان 204 میلیون دلار است، این در حالی است که عملکرد استان قم در 10 ماه نخست امسال 172 میلیون دلار بود، به نظر می‌رسد که هدف گذاری امسال صادرات استان قم تا پایان سال 96 محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف گذاری امسال صادرات کشور 45.7 میلیارد دلار است و در 10 ماه نخست امسال حدود 37 میلیارد دلار کالا از ایران صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مهم ترین کالاهای صادراتی استان در سال 96، سرب و مصنوعات از سرب، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، فرآورده‌های غلات، کفش، چسب، محصولات شیمیایی آلی و مواد شوینده است.

سیجانی با اشاره به مهم ترین بازارهای صادراتی استان قم اظهار کرد: عراق، افغانستان، امارات، کره جنوبی، ترکیه، هند، پاکستان و آذربایجان مهم ترین بازارهای صادراتی استان است و در 10 ماه نخست، 43 درصد صادرات استان قم به عراق صورت گرفت.

وی ادامه داد: امسال مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قم با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سیجانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در استان قم اظهار کرد: نمایشگاه‌های زیادی با موضوعات مختلف در طول سال در استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در روزهای پایانی سال، نمایشگاه بهاره در برخی از مناطقق کشور برگزار می‌شود، اما در برخی دیگر از این مناطق، این نمایشگاه برگزار نمی‌شود، اصناف استان قم مخالف برگزاری نمایشگاه بهاره هستند و آن‌ها تمایل دارند که طرح فروش فوق العاده را در آستانه ایام نوروز در تعدادی از واحدهای برگزیده استان اجرا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار